Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Systerträff-Kusinträff-Myshelg

Av Annika Skoog - 7 oktober 2012 19:09

Ja ungefär så kan man sammanfatta denna helgen, fylld av mys, värme, underbara människor, kul helt enkelt.


Slutade 12:30 i fredags, gillas!!! Hämtade barn, hem och de slängde sig  i en varsin soffa, fredag även för dem, trötta......Mamman fixade klart med alla " 7968" böckerna, som skulle dammsugas och flyttas till andra bokhyllan eller vara kvar i vardagsrummet, nu blev det gott om plats i vardagsrumsbokhyllan. Städade "järnet" och bytte i sängar*4....... Fix å trix, plock och don.....Susanne kom på fredagskvällen, körde direkt från jobb och var här strax efter 18:00. Egengjord pizza, med parmaskinka, pesto, mozzarella, oliver, bacon och ruccola, tända ljus, vin prat och myyys. Barnen i säng, därefter tittade vi på "Kvarteret Skatan åker till Laholm", de är för sköna! Att åka på semester och leva trångt i en stuga kan bara bli förvecklingar, många skratt!!


Lördagen gick jag, Susanne och Lovisa en promenad........blev ändå nästan 4 km........(3.97km). Susanne följde med Henrik och Hugo på handbollsträning, Lovisa var också med.........Lite stadsbesök hann de med, lite komiskt om nu folk har sett Henrik i stan med en ny kvinna:) hihi


Jag fixade här hemma, gjorde äppelkaka till kvällen och dukade. Lunch och lite plock till för att invänta kusinerna från norra Skåne. Vi har inte träffats så mycket under åren, trots att de har bott i Perstorp, ungefär 10 mil från Sölvesborg. Det var mest när farmor och farfar var nere  och hälsade på(de bodde utanför Skellefteå). En kusinträff 1996 som Maria ordnade gjorde att vi kom på att vi är väldigt lika(lite halvgalna). De kom hit strax efter klockan fyra, kusin Mikael och hans flickvän Harriet(Haje), och kusin Maria med pojkvän Krille. En underbar entré, Haje ska lämma över en blomma, hon tar tag i cellofanet och lyfter, blomman glider ur och det blir jord på hallgolvet och blomman ligger huller om buller, stor uppståndelse, hon börjar med att dammsuga och lite kommentarer kring det. Mycket skratt ska jag tillägga, ingen skada skedd, blomman fixades ihop och sattes på trappan, jorden dammsugades väck och träffen kunde börja......


Kaffe och mycket prat, därefter mat, vi skulle eg. grilla men regnet öste ner, så vi fick göra köttet i ugnen, potatishalvor, olika kalla såser och en sallad och Mickes favorit bland minna uppdateringar "ett glas rött på det", i kväll fick han upp leva det med:) ( och mer än ett glas rött). De hade med sig olika röda vin i olika prisklasser, mycket gott! Kul att testa nya viner. Så kul vi hade, många skratt, mycket värme, en del gitarrspel och sång. Jag känner att jag behöver spela mera.....Märks att jag i dag bara spelar på midsommarfesten på förskolan en gång om året. Hoppas det inte dröjer flera år mellan träffarna nu framöver, ser fram emot att besöka TYRINGE.......(mycket internt)


Känns att det blvit sena kvällar både fredag och lördag, den gamla tanten var lite trött idag........Mest framåt eftermiddagen........Vi gick nästan 5km i fm jag och Susanne, barnen cyklade sträckan. Susanne körde hemåt, inom mamma i Norje och vi tog det lugnt...


En dusch på em, pojkarna var på handboll och ungdomslagen skulle visa upp sig i pausen. Jag gjorde ngt som jag aldrig gör(nästan), jag kröp ner i soffan och sov i nästan två timmar, det var skönt! Visst jag kan somna i soffan på kvällen, men sällan under dagen.....


Tack kära syster och kusiner med respektive för en härlig helg i skrattets tecken:)


Ny vecka, bara jobba fyra dagar, Sölvesborg here we come, ska bli så kuuuul!


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards