Direktlänk till inlägg 2 september 2014

Mindful Tapping

Av Annika Skoog - 2 september 2014 22:05

Har jag varit på ikväll, intressant föreläsning hur kropp, hjärna och själ hänger i hop. Varför reagerar vi på saker på olika sätt, hur påverkar tidiga trauman oss? Och tragiska saker vi går igenom i livet. Vardagsstress, enkla knep att varva ner och återhämta sig. Denna föreläsning gav oss enkla medel och grunder i mindful tapping, med övningar att göra varje kväll, eller efter avslutad arbetsdag. Vi var på Backagården, bara att komma dit och besöka detta fina växthus var härligt, föreläsarna Kjell och Ann-Sofie Forsberg var bra, samt att få träffa en ungdomsidol till mig, Micke"Syd"Andersson. En mycket trevlig man, som utövat detta ett tag, och han berättade om hur han använder det och har hjälpt andra. En pratstund efteråt blev det, trevligt.


Ja på tal om stress i vardagen så har ju den rullat på i vanlig ordning, ska prova "Mindful Tapping" och se vad den gör och om den hjälper till att varva ner. Jobbar 100% nu och det går bättre än väntat, trött, jo men inte värre än när jag jobbade 80%. Roligare när lönen kommer med :)


Skolan börjat och barnen är inne i rutiner igen, de trivs och tycker det är kul. Trots nya bussar och chaufförer så verkar bytet av bussbolag gå bra. Även om vi saknar Lars och Lars-Göran.


Avslutade Familjen Miltons Sverigevistelse med en kräftskiva förra helgen, så nu blir det nog inte mer kräftor denna säsongen. Det blev även grillat hos Lars å Lotta på fredagen och barnen badade SPA. En mycket trevlig kväll, vi bjuder igen lite längre fram i höst.


Helgen som gick gratulerade vi mamma som fyllde år. Träffade Susanne och Isabell (hockeysäsongen dragit igång för Sebastian), samt Bo och Berit. Trevligt. Jag och Susanne körde in till Sölvesborg på eftermiddagen för att gratulera Jonas och Katarina som blev man och hustru på Jonas 40 års dag i lördags. Så fina och sååå kul att träffas, samt Ingela, Rasmus och Elin, gott att träffas och prata en stund. Längesedan.


Barnen och mannen klippta, jag denna veckan. Skönt och välbehövligt. Föräldramöte i går, föreläsning i dag, klippning ´torsdag, håll i gång. Spännande möten i kväll, så kul och intressant.


Allt gott

//A



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards