Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

Inget bra bloggflyt.....

Av Annika Skoog - 16 mars 2014 20:49

Glömmer nästan bort att blogga, känner att jag inte riktigt har lust, samtidigt som jag vill blogga för att jag gillar det skrivna ordet och att uttrycka mig i skrift.


Våren är här! Ljuvligt! Även om det säkert blir ett bakslag och blir kallt och ruggigt så finns det hopp nu, solen skiner och fåglarna kvittrar och det luktar vår ute, luften känns ljum. Har kommit igång med lite promenader igen, vilket känns mycket bra, ska försöka att gå vissa morgonpromenader med, skön start!


Mycket nu och för det mesta, livet rullar på, pusslet ska läggas och man ska få ihop vardagen med de olika delarna. Haft det lite små rörigt här hemma eftersom mannen blev sjukskriven och är fortfarande, han ska åter vara i tjänst den 24/3. Går inte in närmare på varför, men han mår bra nu efter omständigheterna.


Utvecklingssamtal med Lovisa och hennes lärare, stolta föräldrar och hon är duktig. Hoppas det fortsätter så, det underlättar om man inte behöver lägga alltför mycket tid på inlärning.

Hon har börjat på scouterna med och hon verkar redan tycka att det är roligt, jag har själv varit scout när jag var i Lovisas ålder och jag kom ihåg att jag med gillade detta. Läger i sommar och övernattning i scoutstugan nu i helgen som gick, spännande!

Hoppas få ordning på Lovisa och hennes mage/prickar som kommer och går. Hon får nu laktosfri kost och känner sig redan bättre i magen, har inte ont eller mår illa, prover ska tas för vidare utredning..........Extra tänk med mat/såser/godis mm. Tur man är lite insatt i detta eftersom vi haft en del barn med laktosintolerans. Vi får se vad detta visar och hon kanske klarar mjök i tillagad form men inte i ren form........Fortsättning följer.....


Körövning och nya mål, vi övar nu till vår "En Lisa för själen" den 24/4 i Öja kyrka med kärlekssånger, blir fint! Blev nästan tårögd då vi sjöng "För kärlekens skull". Får bjuda in vännerna Anneli & Mikael till denna kväll. Jättefina sånger.


Hugo var på handbollscup i Hörby i lördags, jag och Henrik var med. Ja det är kul att se sitt eget barn och hur de spelar, de är ju små fortfarande men går in i detta med största allvar. Samtidigt måste de tycka att det är roligt utan att de har föräldrar som hetsar dem. Såg ju en del skräck exempel på detta i lördags (ej bland "våra" föräldrar), hur de gapar och skriker på sina ungar........De spelar inte på elitnivå........Har ju sett och hört detta i andra sporter med, hemskt! Killarna var nöjda, vann några oavgjort några, förlorade någon.........Hugo stolt över sin medalj. Uppe med tuppen, så när vi kom a hem var vi ganska möra ZZZZZZzzzzzzzz


Ny vecka, nya utmaningar, nya uppdrag.......Körövning även denna veckan, blir så ibland. Min bästa syster fyller 40 år!! (den lilla!!) på torsdag, grattis i förskott!! Herrejösses hur gick det till, att lillasyster fyller 40 år. Vi ska gratulera henne och Sebastian i slutet av denna månaden. Jag har redan köpt en fiiiin present, hihi :)


Ja det var väl allt från mig här och nu, ska försöka bli bättre på att blogga, just för att jag själv tycker att det är roligt att läsa, dels för att jag gillar att dela med mig.


Ta hand om Er!


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards