Direktlänk till inlägg 29 februari 2016

Ja nu va det ju det här med att skapa en lockande rubrik.........

Av Annika Skoog - 29 februari 2016 21:16

Inte lätt detta, hittar aldrig en bra/lockande rubrik, får försöka bli bättre på det.


Barnen och mannen var lediga förra veckan, sportlov. Mamman jobbade, fast med en ledig fredag och det gjorde inte alls ont. Lite välbehövligt med, varit mycket med sjuka barn i början av februari, samt sjuk man............


Mannen hann med att byta drivrem, och även ett lager till remmen på min bil. Det gick rätt smärtfritt sa han, jag hade förväntat mig en dag i tidsåtgång samt en massa intesåfinaord. Men en fm, med väntan på att få hem lagret är helt ok. Inga stora pengar kostade det heller, gillas!!! Bilen går tyst och jag vågar köra längre turer utan att känna oro.


Ledig em i torsdags, lite städat fick det bli, sen inom stan för mammografi, alltid lite oro innan man får resultatet.


Ledig i fredags och då packade vi bilen och styrde den mot Sölvesborg. Jag behöver komma "him" för lite vänträffar och lite hemmamys, och ladda batterierna. ´Några ärenden i Kristianstad, därefter landade vi hos "Mommo". Lunch hos henne, sedan ishallen med Elvira & Ritva. Hugo var hos Hannes. Kul att träffa dem, och kul att åka med kompisar, gick bra med de nyslipade skrillorna. Trodde det skulle märkas mer, vi var där i två timmar och åkte hela tiden med en fika paus. Tacomys hos "Fam. Ritva" sen. Alltid mysigt att bara vara hos vänner, massor babbel och barnen lekte/spelade. Härligt!


På lördagen blev det ett melodikryss med "Mommo", samt ett besök på kyrkogården hos pappa/morfar, där vi tände ljus. I april är det tre år sedan han lämnade oss, och det går nog inte en dag utan att jag skänker honom en tanke. Detta skulle ju pappa sett, eller detta får jag fråga pappa om.......... Hoppas han är med oss, stor saknad.

En fika hos Anders, synd att hans pojkar inte var hos honom. Barnen kommer bra överrens, och det är alltid kul att träffas. En trevlig fikastund som alltid, alltid massa att prata om.

Pizza och Mellomys med Mommo på kvällen.


En sväng på skridskorna med Ritva & Elvira blev det på söndagen innan hemfärd. Mysigt och roligt att åka skridskor, Lovisa har fått upp bra fart och blivit duktig sedan vi åkte första gången förra sportlovet, en gång på höstlovet och nu denna gången. Vi får passa på när vi är i Sölvesborg. Hemma under eftermiddagen.


Ny vecka nya tag, i dag var vi på teater i Ystad med våra äldsta barn. En bra teater för en gångs skull, bra handling och duktiga skådespelare.


I veckan firar Hugo sin första nolla, fyller 10 år på torsdag.


Allt gott!!

//A


 
 
Ingen bild

Nicole

29 februari 2016 22:30

Inget "klockspel" denna gången då?

Annika Skoog

5 mars 2016 15:37

Hehe, inget klockspel denna gång, men den gången glömmer vi inte i första taget :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards