Direktlänk till inlägg 22 februari 2016

Måndagsblogg

Av Annika Skoog - 22 februari 2016 20:56

Ja det blev inget bloggande i går, kvällen tillbringades liggandes i soffan under två filtar och ullstrumpor, plus en massa kläder, frööööös. Helt övertygad om att jag skulle bli sjuk, men det kändes bra i morse och jag körde till jobb och har jobbat hela dagen. Många sjuka kollegor på jobbet, hoppas man klarar sig.


APT hade vi i veckan som gick, och vi ska få lite personalvård i form av Spa/Yoga och mat, allt på Ystads Saltsjöbad den 18/3, härligt! Alltid kul med uppskattning.


Utvecklingssamtal med Hugo var det också, och det var mycket positiva ord och vi är stolta föräldrar. Hoppas det fortsätter så.


Kören och Lovisa var med, detta för att hon ville kolla på väska i stan innan de stängde..........Nu är det nog inne med s.k "tantväska" hos tjejerna, för modellen är enligt mig en tantväska, INTE enligt Lovisa..........Vi hittade ingen på Åhlens, så pappan och Lovisa var en sväng på onsdagen på Bo Ohlssons, och där köpte hon en ny skolväska(tantväska) med plats för dator och div. böcker...........


Kalas för båda barnen i lördags, Lovisa fyllde 11 år den 3/2 och Hugo fyller 10 år den 3/3, så ungefär mittemellan dessa dagarna firar vi dem. Då kommer "Mommo", Susanne och kusinerna Isabell och Sebastian, samt Farmorn och Farfarn. Förberett kalas torsdag och fredag, med handling, städning och mat och tårta..........En trevlig dag blev det här på lördagen, synd att vi inte träffas så ofta. Det blir en Växjötur i mitten av mars, då vi firar Susanne & Sebastian.


Min bils drivrem har börjat vina, först tjöt den...........Mannen smorde med rem-olja, det blev lite bättre och nu viner den. Så hej å hå in till Malmö i söndags eftermiddag och besökte Biltema för en ny rem och ett annat ärende. Mannen å farfarn ska ta och byta remmen i veckan, håll tummar för att den inte blir för j-lig att byta. Tänk att denna gången var jag inte ens inóm IKEA när vi var i närheten. Förra veckan åt jag och Hugo på IKEA och jag handlade inget...........nu i går passerade jag IKEA(nästan) och gick inte ens in.............det är inte likt mig, vart ska detta sluta när jag besökte två "manliga" butiker........jaja min bil måste jag ha och speciellt nu till helgen, Sössboaj here we come. Längtar!!


Sonen på kalas/party hos klasskompis, med bla. bubbelpool ute söndags kväll, han nöjd. Mamman frös under två filtar, hy ka.......


Vecka 8 sportlov, mamman jobbar, pappan ledig. Mamman jobbar dock bara kort vecka 12:30 torsdagar, ledig fredag, kul!!


Allt gott !!
//A



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards