Direktlänk till inlägg 14 februari 2016

Söndagsblogg

Av Annika Skoog - 14 februari 2016 21:15

Då var det dags för ett litet inlägg igen, såg att jag inte bloggade förra söndagen, men här har det mest gått sin gilla gång. Sjukstuga kan man ju säga, Lovisa kände sig dålig igen så hon, Hugo å pappan snorade å hostade sig genom förra veckan. Barnen har varit i skolan alla dagar i veckan som gick, men däremot pappan i huset hostar och är sjukskriven, bronkit var hans diagnos.......Jag är frisk(än så länge får man väl säga........)


Jag passade på att träffa Madde fd. kollega från min förra arbetsplats, då när resten av familjen hostade och snorade. Trevligt och mysigt, hoppas på fler träffar framöver.


Hade sagt ett tag att jag skulle gå till våra vänners husbygge, just för att kolla hur långt(eller kort) vi kommer att få till varandra när de flyttat dit. De bygger hus i slutet på Öja, början av Stora Herrestad. Jag trodde det var en bit över tre km enkel väg minst. Men enligt appen jag har när jag går, så har vi 2,6 km enkel väg, och ingen trafik. Hoppas på att kunna cykla och ta ett glas vin eller två :) Kul när vi kommer att bo så nära.


Annars har jag jobbat mycket denna veckan, täckt upp för sjuk pesronal, gott att få lite komptid. Lite kör hann jag också med.


Sammandrag i handboll med Hugos P-06 lag, jag brukar inte vara med utan det är en HUgo & pappagrej. men eftersom Henrik inte ville sitta där och hosta, fick mamman packa mackor, matchställ, samt koka kaffe, sedan bar det i väg..............Till Staffanstorp av alla ställen, säkert inget fel på det samhället, första gången för min del. Gick bra för killarna, en förlust och resten vinst. Kul att se dem spela, efteråt vi drog vidare till Malmö, jag å sonen. Lite mat på IKEA, och kan ni tänka er att jag handlade inget på IKEA, inte ens värmeljus.........Det var nog först gången i världshistorien. Handlade lite på Lager 157, samt present till Hugo som snart fyller år. Vi var rätt nöjda efter att ha varit på plats i Staffanstorp 08:45, vi körde härifrån 07:30...........


Idag har vi bara varit hemma, lite Alla hjärtans dags fika och mys. Ny vecka, sedan ledigt för mannen och barnen. Jag tar ledigt på fredag i vecka 8, och styr kosan mot Sölvesborg för skridskor & vänträffar. Gillas!


Allt gott
//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards