Direktlänk till inlägg 18 december 2015

Jullov, jullov......

Av Annika Skoog - 18 december 2015 15:40

Ja för barnens del ialla fall, jag blir lite julledig, jobba 28-29/12, 4/1, så det blir ganska mycket ledigt för min del med. Mannen ska då vara ledig heeeeela jullovet, skönt för honom och för barnen.


Lucia med barnen på mitt jobb, såååå duktiga, sååå fina, och sååå mycket flashbacks jag fick. Vi har ju ialla år stått som publik på Nybrostrands förskola när barnen lussat. Glömmer aldrig Lovisas sista år, då gick hon på "Humlan", en grupp för blivande förskoleklassbarn. De hade en heldag på Marietorp, och på kvällen hade de lucia ute där, helt magiskt, -8 grader, massor med snö, facklor i skogen, och så kom de lussande. I år stod jag (halvlåg bakom barnen) i luciatåget med barnen, och hade pedagogrollen. Känslan att "barnen är inte små mer" kom över mig och känslan där man stått som förälder med en klump av stolthet och att nu är de stora. Än så länge får man vara med på skolavslutningar/julavslutningar........


Bakat pepparkakshus och stora hjärtan(barnen) hann vi med en kväll. Har inte satt ihop husen än, det får bli i helgen.........


Gemensam avslutning med kollegorna på Örums Nygård, med mat och trevlig samvaro blev det i onsdags. Alltid kul att träffas utanför jobb.


Idag slutade jag tidigt, kunde köra på barnens julavslutning i skolan, fint med julsånger och glada barn. I eftermiddag har vi bara jullovsfikat och myst, inte gjort många knop.


Vi har att göra i helgen, samt dagarna innan jul, handla och hugga gran, handla julmaten, städa, fixa de sista julklapparna, Hugo handboll och kalas, sätta ihop husen...........Sen kan vi fira jul. Kommer att sakna att sjunga antingen på midnattsmässan eller julottan. Får ta och masa mig upp kanske till julottan.........Blir nog Öja kyrka på annandagen för att höra min fd. körvän Carina med familj sjunga julsånger.


Allt gott

//A


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards