Alla inlägg den 30 december 2015

Av Annika Skoog - 30 december 2015 22:51

Välkommen 2016, vad har jag att säga om 2015?? Det startade ganska tradigt med mannen  sjukskriven för ett navelbråck, som kunde bli en sjukskrivning tre veckor, men som brukar bli max två eftersom de flesta läker snabbt och det är en enkel(i regel) operation. Det slutade med infekterat sår och dräneringspump som  blev sammanlagd sjukskrivning i tre månader!! Det var drygt, omläggning av sår, in och ut på sjukhuset, operation en gång till osv.


Vi skaffade katt(om någon nu missat detta), jag var stor motståndare till katt, är eg. inte så förtjust i katter och ville inte att det skulle bo någon här.......... Men efter lite övertalning så gick jag med att vi skulle prova. Bamse Katt flyttade in här den 18/1, och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. Han följer en som en hund, sover på min huvudkudde och är allmänt mysig.


Vår kör tog en timeout under första delen av året, då Paula vår körledare tog tjänstledigt. Jag anande lite oråd att detta skulle betyda att Stora Köpinge Vokalensembles dagar var räknade, vilket de var. Jag började att sjunga i ny kör under hösten, en "icke kyrklig", "Kören Margaritas", trevlig kör som sjunger väldigt blandat. Har saknat att sjunga i kyrkan under advent och julen, första året på mycket länge som jag inte sjunger i kyrkan i juletid.


En kall sommar hade vi, hela juni och början på juli var kall, värmen kom i augusti och då blev det stranden, ludan, grilla, vin, kvällsbad. Mycket vänträffar hann vi med och picnic på standen, samt uppträde på Saltan. Trevligt. Killebom besöktes i vanlig ordning och med fullt schema. Massor med vänner hann vi med, och varmt var det. Under lördagen och söndagen visade termometern 30-32 grader, puh!! Mysigt att sitta ute och grilla och sitta ute tills mörkret faller och temperaturen ligger på 20 grader.


Tråkiga besked fick jag under Sölvesborgsveckan, en familj jag känner och har känt sedan 1988/1989 drabbades av hastigt dödfall där mamman i familjen gick bort. Chockartat och overkligt, var på hennes begravning och ville ta ett farväl. Fint och känslosamt. Livet är kort, tag vara på varje dag.


Jag bytte jobb i september, samma yrke men annan förskola. Vi blev för många personal på Kosmos till antalet barn vi hade så tre personer behövde flytta på sig. Ledig tjänst i Nybrostand, där våra barn gått och vi trivdes kanon. Sagt och gjort jag sökte och fick tjänsten, tjohoo! Blivit jätte välkomnad, och trivs kanon.


Så det har väl varit i stort sett ett bra år, och som vanligt önskar jag mig ett fint, bra och friskt år för alla våra nära och kära. Inga nyårslöften, hoppas bara att vi alla får må bra.


Blogga kommer jag att fortsätta med, kanske utöka med att skriva två dagar i veckan om det är mycket att skriva om. Önskar alla mina läsare en fin nyårsafton och ett alldeles fantastiskt 2016.


Gott Nytt år och tack igen för att ni läser.

//A

Av Annika Skoog - 30 december 2015 18:19

Ja min lilla blogg fyller hela fem år idag. Är väl inte så flitig vad gäller bloggandet och den är inte heller så "flashig" som en del andra, är inte heller så flitig med bilden, men den är min!

Har försökt att blogga en dag i veckan och det går väl hyfsat bra kan jag väl tycka, jag gillar ju att skriva och vill dela med mig i alla fall delar av vårt liv....

Ledig idag och vi har funderat fram och tillbaka hur det blir med nyår i morgon då Ritva är/var sjuk. Trodde nästan vi behövde ställa in ett tag men nu ser set ut som det blir fest i Sölvesborg i morgon. Hos Ritva å Thomas grannar. Trevligt, kul å mysigt ska det bli.

Sitter just nu hos frissan och ska bli klippt å slingad, mycket välbehövligt. Återkommer kanske med en uppdatering vid hemkomst.

Gott Nytt År och tack för att Du läser.
//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards