Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av Annika Skoog - 18 oktober 2015 18:25

Om veckorna rullar på i 190, så gör väl helgerna det i 390. Nyss hade vi sommar, nu är vi i mitten av oktober med mörka kvällar och mörkt på morgonen. Men jag tillhör de få som gillar hösten, alla färgerna, tända ljus, regn mot rutan, vara inne. Då tycker jag att januari ------> mars är mycket tråkigare och gråare, trots att de blivit bättre, kanske beror det på att Lovisa och Hugo har fördelsedagar då?


Vad har hänt sedan sist?? Fixat pass till barnen, även om det inte är någon resa planerad, så är det alltid bra att ha. De måste ju kunna styrka sin identitet även om vi bara åker till Tyskland, så det fixade vi i veckan. Fått en lång promenad denna veckan, alltid skönt, några kortare med, bättre än inget. Nu är det nog slut med gräsklipparmotionen med, så jag ska försöka med två längre rundor, plus några kortare. det är ju så skönt.


Kören, ja det är ju roligt att sjunga, men jag har nog inte kommit in riktigt i nya kören. Vi sjunger bra låtar, men det känns som det tar längre tid här......... Jag!! fick beröm av körledaren, alltid kul. Sjunger första sopran och vi ligger oftast över melodin. Det hörde körledaren att jag sjöng rätt stämma(alltid kul med beröm). Vi har fått en förfrågan att sjunga vid lucia, när studiefrämjandet har öppet hus. Kul! Men jag känner STOR saknad av Stora Köpinge Vokalensemble, pratade med Lena som jag numera jobbar ihop med, hon saknar också Ensemblen, och våra fina samtal över en kopp te efter avslutad körövníng. Hoppas på en liten träff nu framöver, hade varit jättemysigt.


Är inne på min tredje vecka på Nybrostrands förskola, och det känns bra,mycket bra. Har nog landat och kommit in i arbetet. Skönt och roligt! Ska träffa delar av Kosmos nästa fredag(Lilla, vi som jobbade ihop). Det ska bli jätteskoj, kul med träff.


Fick smått "panik" häromdagen, Lovisa och Hugo åker bussen hem en dag i veckan och ibland två dagar och det funkar bra. Vissa dagar har de egen nyckel och en av dagarna hade Lovisa suttit med sin dator och ändrat sitt lösenord..........och glömt det nya......suck! Men efter SMS till läraren, så var det ingen fara, vaktis hade koll på sånt. Kändes som om det inte var första gången det hände, allt återställt, skönt!!


Har fått in min städdag på torsdagar, jag nöjd=resten nöjda. Då kan vi hitta på annat på helgen. Hugo hade övernattning i scoutstugan fredag till lördag. Vi hade sushikväll, mm gott. Lovisa valde Max. Allmänt slapp i soffan framför TV.


Lördagen var en riktig lat dag för min del. Sov länge, löste melodikryss, eftermiddagen fick jag huvudvärk(dock inte migrän), men la mig och sov..........Inte många knop alls gjorda, lugnt och skönt!


Effektivare i dag, bakat kanelbullar och knäckrutor inför kommande födelsedag, en sväng på tippen och lite röjt i gamla affären. Nu ska jag ha min söndagtvkväll, Solsidan, Hellenius hörna och Bron.


Ny vecka nya tag!


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards