Alla inlägg den 11 oktober 2015

Av Annika Skoog - 11 oktober 2015 20:46

Ja gott folk, jag tycker jag är riktigt duktig med att blogga på söndagar. Veckan som gick har vi haft riktig höst, betydligt kallare och blåsigt. Vilken skillnad mot veckan innan och helgen i förra veckan då man kunde sitta ute i kortärmat. Veckans temperatur är ju mer normal för årstiden.


Jag börjar landa på min nya arbetsplats, nu börjar jag även kunna föräldrarnas namn och barnen på grannavd. Gräshoppan. Inte illa alls, jag är riktigt imponerad av mig själv. Jag trivs mycket bra på Nybrostrands förskola, barnen är jättegoa och verkar ha tagit mig till sig och att jag ska vara hos dem, jag känner att jag får koll på mer och mer. Ser dock fram emot när vi ska träffas en kväll framöver, vi på Lilla och äta gott och a det mysigt. 


Veckan som gick var väl hyfsat lugn vad gäller aktiviteter. Scouter för Hugo på måndagar, jag tar min promenad, med stunden på bänken vid havet, Lovisa följde med denna gången med, härligt att ha henne med. Hon snackar HELA tiden och traskar på. Reflexvästarna på, nu mörknar det fort.


Helgen har med varit lugn, får ju min städdag på torsdagarna så helgen är "fri" så jag slipper städa då. Hugo och Henrik var i Trelleborg på handboll. Jag och Lovisa tog en runda på stan, lite shopping. Nya jeans till Hugo och ny jacka till Lovisa bland annat. Idag sjöng  Hugo å Lovisa med Skapa och Sjung gänget i kyrkan. Trevligt! I vår församlling är det lite nytänk och inte så stelt på gudstjänsterna, yngre präster med en annat sätt att nå fram till folket. Gräsklipp, förhoppningsvis sista gången för denna säsongen...........


Ny vecka, nya möjligheter, hoppas på fint klart höstväder.


Allt gott

//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards