Direktlänk till inlägg 17 augusti 2015

Snart inne vardagen igen....

Av Annika Skoog - 17 augusti 2015 22:27

Det är skönt att vara ledig men det är också skönt att komma i rutiner igen, ständig ledighet hade nog inte varit bra utan bra med fasta rutiner och tider. Jag har då kommit in i jobbtrallen sedan onsdags förra veckan, skönt med kort mjukstart och lugnt på jobb med lite barn.


Vi har passat på att njuta av sommarkvällarna förra veckan, barnen och Henrik är lediga till skolan börjar, den 19/8. Så efter avslutad arbetsdag i onsdags körde jag direkt till Nybro, där farfarn bjöd på fläskpannkaka(är mer som äggakaka), den är sååå god. Barnen badade(såklart), och jag och Lovisa körde lite senare och letade upp stugan som Jessica och Ossian lånade några dagar av deras släktingar. Mysig kväll, hemma efter mörkrets inbrott, härligt.


Har mina sluta tidigt eftermiddagar på torsdagar även denna terminen, det passar mig super. Hann med massor i torsdags. En stund i solstolen här hemma, jag och Lovisa körde till stan och hämtade hennes glasögon, hon är så fin i dem och så nöjd, vilket är huvudsaken. Skulle eg. kört till Jessica för Lovisa och Ossian skulle bada, men de hade fått släktingbesök. Inom och handlade, sedan körde vi till Nybro, där blev det bad för barnen med Maja och Hugo, och jag träffade Anki för en pratstund, ett tag sedan......... Det blev även korvgrillning i Nybro och därefter stugmys hos Jessica och Ossian. Härliga sommarkvällar, passa på och njut, snart är det det höst och vinter.........


Även i fredags blev det Nybro, och bad, en härlig kväll trots blåst. En bra start på en kort jobbevecka, med mycket ute och njuta av kvällen. Det gillas!


Väderprognosen lovat fint väder i lördags.........Men det var det inte, fint fm, sedan mulet. Vi var i Nybro en stund ändå. Söndagen städning(halva stranden härinnne), och solat lite i trädgården......


Barnen och mannen njuter måndag och tisdag av sista ledigheten. Sedan på onsdag börjar Hugo trean och Lovisa fyran.....


I kväll tänkte jag klippa gräset snabbt och lätt.........Jag och gräsklippare, det händer alltid något.........Handtaget gick sönder på den ena gräsklipparen, Henrik får nog svetsa..... Den andra gräsklipparen stannade, svårt att dra igång den.......Gick efter en stund........Det gick inte snabbt och lätt i dag kan jag säga, men nu är det klippt i alla fall.


Hoppas du får en fin vecka!

//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards