Direktlänk till inlägg 2 augusti 2015

Söndagsblogg

Av Annika Skoog - 2 augusti 2015 22:58

Ja det får jag kanske döpa om min blogg till, Annika-StoraHerrestad-Söndagsblogg. Bra att sammanfatta veckan och ha söndagkvällarna som blogg...... Ja vi får väl se??


Vädret har ju inte varit mycket att hurra för, ganska kallt och blåsigt, en och annan regnskur. Men jag har ändå känt att vi har gjort annat, vi har haft det bra ändå. Lediga dagar, nästan inga tider att passa, vi tagit dagen som den kommit.


Vi var på SPA i måndags, jag, Pernilla & Nicole, såååååå skönt och avkopplande. Bara att komma till Ystads Saltsjöbad är ju helt underbart. Vi hade bokat The Creek Experience, och det är ju olika "stationer" som man går runt på, vi kände oss helt rena och mjuka efter alla masker, tvättningar, leror och oljor. Att det var två stationer som var "sönder" gjorde inget(eller sönder å sönder, fel på termostaten i bassäng/dusch) och som bonus fick vi vara i relaxavdelningen och mysa i 45 min, med frukt å te :) Vi åt på Havsnära efteråt, såå gott. En skön dag tyckte vi alla tre.


Tisdagen var jag å Lovisa i stan en sväng, Hugo Å Henrik var i Malmö en sväng måndag(då även Lovisa var med) och tisdag¨..........Tisdagkväll hade vi en körträff, med nästan alla. Kafferosteriet på Österlen, så gott och mysigt, en mysig stund hade även vi.


I onsdags var det dags för vänträff igen, Ystad Saltsjöbad och Jack Vreeswijk, sjöng sin pappas låtar. Picknick med Anneli & Micke på stranden. Mysigt!


Däremellan har vi hunnit med att klippa ligusterhäcken, röjt lite i trädgården, samt fixat lite här.........


I går lördag körde vi till Sölvesborg och vännerna Ritva & Thomas för lite träff å grill. En mysig kväll, med grillat och vin, vi körde hem på natten...... Hugo & Lovisa stannade hos Hannes & Elvira för övernattning, de hade längtat, så här har jag & Henrik suttit & "glott" på varandra. Nä det har vi väl inte gjort, men det känns konstigt att bara vara vi två. Jag körde till stranden i dag vid middagstid och Jessica kom också dit, hon med utan barn. För en gångs skull helt själva, kan vara skönt att bara ha vuxenkontakt. Vi avslutade vår standdag med sushi/thai mat i vår trädgård, samt lite vin. En mycket mysig och trevlig kväll. Vi ska hämta barnen i morgon em/kväll........


Ser fram emot en stranddag i morgon med, de har lovat fint väder hela veckan, fint det!


Allt gott!

//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards