Direktlänk till inlägg 1 december 2014

Bloggens vara eller inte vara.......

Av Annika Skoog - 1 december 2014 21:13

Kan bara säga att tiden räcker dåligt till för att blogga..........Vill inte lägga ner bloggen helt, just för jag gillar att skriva, samt att det är kul att ha för att läsa senare, just för att man glömmer så lätt. Ett par inlägg i varje månad har jag lyckats plita ner, inte mer......


Ja det var ju nästan en hel månad sen jag bloggade sist, och det har varit mycket här. Mycket på jobb, långa dagar, läxor ska fixas, det ska skjutsas, hämtas, ordnas, städas, lagas mat, handlas, tvättas och fixas.......Mycket i livet i övrigt med, så detta med bloggandet har fått stå till sidan. Ska försöka bättra mig under nästa år, likaså att skriva dagbok, det kommer jag nog aldrig att sluta med...... Får ha det som nyårslöfte, ska kanske inte berätta om dem, men man måste ju inte berätta om alla.........


Sjuka var vi för ett tag sedan, jag hade en förkylning som inte bröt ut. Henrik och Lovisa kräktes, sedan var det båda hals och öron på Lovisa.......Hugo klarade sig. Är hemma med Lovisa måndag och tisdag, med förkylning och feber. Min förkylning verkar ha brutit ut nu, näsan rinner och det killar i halsen..........


Kören är inne på sitt sista nu innan uppehållet. Vi hade vårt evenemang "Kura Skymning" i Öja kyrka den 20/11, så fint med Kenneth & Björn på gitarr och bas, samt Sylvia & Nils på cello. Vi i Vokalensemblen har ju varit lite få denna hösten, var förstärkta med ungdomsgruppen på sång, vilket vi tackar för. Några sånger gjorde vi själva, bland annat Jubilate Deo  a capella från läktaren, den blev så fin. Jag som kände bara för några veckor sedan, ta väck den, vi klarar inte av att sjunga den......Men vi satte den, fint och pampigt från läktaren, tre stämmigt med sex personer i kören. (Lite impad själv...)

Nu senast sjöng vi på första advent, mysigt och klassiskt med Bereden Väg, Hosianna och Dotter Sion. Vi har vår Julkonsert kvar, då medverkar alla körerna, samt sång på midnattsmässan på julafton....... Sedan håller Stora Köpinge Vokalensemble time out i alla fall till september 2015. Paula ska vara tjänstledig, och vi hoppas hon kommer tillbaka med nya friska tag. Vi då? Ja några sjunger redan i kör i Löderup, jag har funderingar att gå med där.......Fick erbjudande i söndags om att sjunga i Ystads, Sankta Maria kyrkokör.........Vojen vojne, vilket ska jag göra, ett är säkert sjunga måste jag göra. Samtidigt är jag jätteorolig över att detta är det sista vår kör gör. Hoppas min oro är obefogad...


Stjärnor och ljusstakar är uppe, mysigt, gillar denna tiden på året massor, så mysigt, nu fattas bara snön. Två nya fina vita stjärnor har jag införskaffat till våra vardagsrumsfönster. Gillade smidesljusstakarna som följde med huset(Henrik bytt sladdar på dem), men de var lite små till de fönsterna. Men hur svårt kan det vara att få en stjärnj.... att hänga rakt, eller de som tillverkar dem, se till att sladdar inte är snurrade eller se till att de hänger rätt när man hänger upp dem. När man så har stått och meckat med stjärnj..... och fått den rakt och den lyser så vackert och fint, vad händer då? Då ska mannen fram och känna på den, så den inte är varm(tilläggas att vi har led lampor som inte ska bli varma). Rör inte stjärnan! Morr!! Ja nu är allt utom granen uppe. Har frångått mina principer om tomtar till advent, nu åker de upp så är de på plats. Mysigt, i alla fönster med stjärna och ljusstakar, mysigt ljus.


Hugo har varit på handbollsturnering vid två tillfällen i november, de kallar det för sammandrag, i Lund och Malmö.  De har flyt P-06, vinner de flesta matcher och de har roligt tillsammans.


En mysig men lite hektisk månad har vi framför oss, vi ska inte ha julen här hemma i år utan vi ska till farmor och farfar. Men vi ska försöka baka lite lussebullar och pepparkakor och hus. Nästa helg styr vi bilen till mormor och bakar grisar, samt hälsar på vänner.


Ser fram emot ett härligt jullov, som vi ska njuta, bara vara, äta gott, träffa vänner, sjunga, fira nyår i Sölvesborg till långt in på småtimmarna.......


Nä ska ta en dusch och krypa ner, näsan rinner här och jag nyser som bara den. Hoppas att jag kryar på mig, Lovisa bättre under dagen, hon har mest vilat idag.


Allt gott!

//A




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards