Direktlänk till inlägg 10 januari 2014

Vardag och allvar igen

Av Annika Skoog - 10 januari 2014 20:07

Som jag skrev, det är skönt att vara ledig men det är bra att komma i vardagen igen, för att uppskatta ledighet och lata dagar måste man vara i vardagen med. #Jobba#Skola#Vardag#Passatider Framförallt för barnens del, det märks att vi varit lediga sedan 20/12, de har varit nära och PÅ varandra, tetats, tjabbat........(Spec. nu i slutet)


Vi kom hem under kvällen på nyårsdagen efter ett härligt nyårsfirande i vanlig ordning, lagom trötta, lagom möra packade vi upp, tog en dusch, kröp ner i soffan och barnen la sig hyfsat tidigt, vi somnade nog i soffan.


Henrik och farfarn har felsökt mormorns bil med hjälp av vänner med felsökningsinstrument, kontakter på verkstad etc......... I dagens bilar finns väldigt mycket elektonik, och den verkade att ha tappat allt minne, så den har programerats om bland annat. Vi har kört med den för att testa den och den har gått bra. Så om allt går som vi vill kör vi till Sölvesborg i morgon eftermiddag, lämnar bil, fikar, samt träffar fina vännerna Ritva, Thomas, Hannes & Elvira en liten stund.


Vi har passat på att träffa vänner under julllovet, fika i Öja hos vännerna där en dag, spontaninbjudan till Micke & Anneli för att testa deras egengjorda Salciccakorv, sååå god, gott vin å trevligt sällskap. En super kväll helt enkelt.

Hugo åkte på sin första handbollscup Trettondag Jul, han var såååå nöjd, det var han och Henrik som åkte. Vet inga direkta resultat, men en match vann de med 8-1. Trött och nöjd kille efter detta.

Jag hade lite egentid som det så populärt heter, pojkarna körde redan 07:15 och Lovisa sov över hos farmor och farfar så jag kröp ner i soffan med en kopp kaffe, filt, nyhetsmorgon och njöt av lugnet. Klar redan 11:00, och lyssande på musik, sjöng upp och sedan hade vi julens sånger i St. Köpinge kyrka. Men Trettondag Jul kände vi nog allihop att det kunde räcka med julsånger, nu har vi packat ner dem och nu blickar vi framåt mot en ny sångtermin. Det står "Ted Gärdestad" "Kärlekssånger" på den,  samt att vi ska åka till Malmö, äta mat, samt titta på Jesus Christ Superstar, det ska bli såååå kul. Längtar redan.


Jobbat fyra dagar, lagom med fyra dagars vecka. Nu håller vi helg, julen ska ut, tomtarna ligger redan nerpackade i sina påsar i kökssoffan, men kvar är granen som inte barrar och ljusstakar och stjärnor.


Hoppas att Du får en fin helg.


//A


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards