Direktlänk till inlägg 2 januari 2014

2014

Av Annika Skoog - 2 januari 2014 15:42

Nytt År, inga direkta löften.......Kanske men de ska man ju inte berätta.....


Nyårsafton firades traditionsenligt i Sölvesborg hos bästa vännerna Ritva & Thomas, Hannes och Elvira, barnen hade räknat ner dagarna sedan julafton och de tar vid där de slutade sist, ja vi med :) En härligt rolig nyårsafton i goda vänners lag, 19 stycken varav 9 barn, fullt hus. Men det gick bra, lite mindre missöden och lite osämja men det får man ju räkna med......nio barn i olika åldrar, delade upp sig i olika grupper.  Den äldsta snart 14 och yngsta cirka 1½. Vi åt gott:

Förrätt: Toast Skagen, Cava till det

Varmrätt: Pulled Beef får man väl säga när det är nötkött, hasselbackspotatis, bearnaise och en annan rödvinssås sås tror jag, sallad, Rött vin/Öl

Efterrätt: Pannacotta och tårta

Snacks  och lite mer vin/öl.


En härlig kväll med många goa skratt, som för övrigt bara försvann. Massor med raketer skålade vi in det nya året.....Lovisa och Elvira badade in 2014, i vanlig ordning. Klockan blev snabbt 04:30, vi skulle bädda, så medans vi bar fram madrasser och kuddar spelade Thomas "Ace Of Spades" på hög volym, rätt som det var spelades Ace Of Base.......Ritva kom på att granen behövde vatten, jag kopplade en luftmadrasspump fel........Mycket skratt, och vi kunde inte sluta, helt komiskt till denna musik......05:00 slocknade vi ZZZZZZzzzzz


För att gå upp vid 11:00 cirka, långfrukost och sedan vidare färd hem till mamma för lite mat under eftermiddagen.......Rätt möra efter en sådant nyårsfirande.


Tack kära vänner för en underbart trevlig kväll.


Välkommen 2014!


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards