Direktlänk till inlägg 3 juni 2013

Längesedan jag skrev....

Av Annika Skoog - 3 juni 2013 22:11

Men som vanligt rullar livet på i 190, mycket överallt. Vi kan snart se ljuset i tunneln gällande vattenläckan på jobb, även om vi är inne på sjätte, (ja du läste rätt) veckan utan att kunna använda hela huset. Säga vad man vill om hantverkare, men dessa är då inte snabba, om jag hade anlitat dem hemma hade jag nog bytt nu.........Detta har slitit otroligt mycket på oss, men vi hoppas att vi kan använda hela huset från nästa vecka.


Bouppteckning var vi på förra veckan, jag, mamma och Susanne. Saklig och kunnig jurist, men omedvetet komisk. För er som inte träffat oss tillsammans kan jag berätta att det fick bli mycket titta ut genom fönster, titta i taket, rota lite väska. Sedan när allt blir för korrekt blir det komiskt, och sedan blev han lite "dramatisk" när han skulle benänma vissa ord eller siffror.... Men det blir så definitivt även här, sakta med säkert kommer pappas namn försvinna ut ur det svenska systemet, han är borta, och hans namn och personnummer. Lite tungt, men jag jag tänker på dig pappa, jag hoppas du har det fint där du är nu.


Känner mig som trädgårdsmästare som odlar, vattnar, inspekterar ägorna, potatisen och det andra vi har odlat. Jag tycket det är så kul, även om jag inte kan så mycket eller gör enligt konstens alla regler, men det blir nog bra ändå. Man lär sig av sina misstag..........Mycket trädgården blev det i helgen, en tur till Åbergs trädgård, nu vill man ju handla allt.........

Mary-Kay visning hos en som vi sjöng i hop med på lokala förmågor. Blev även sminkad, snyggt, diskret med det framhävde mina ögon. Det blev en ny mascara, ska testa denna. Men jösses så mycket krämer, det finns nog en kräm för allt.........Undrar om folk verkligen har eller behöver alla dess krämer, vi har kanske skapat detta behovet??


Varmt och skönt är det, hoppas det håller i sig, vill ha en fin solig sommar efter denna tuffa våren med allt vi  gått igenom. Semestern närmar sig, längtar!


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards