Alla inlägg under december 2017

Av Annika Skoog - 5 december 2017 17:05

När öppnar ni julklapparna

Olika från 17:00 och framåt. Men det är på kvällen. Nu när barnen är större och inte tror på tomten mer, så öppnar vi julklapparna mellan fikat och den varma maten.

När vi var små och firade hos min morfar(som för övrigt förknippas med den ultimata julen, myyyyysigt). Då fick vi vänta med att tomten skulle komma EFTER julnygammalt. Kom ihåg att min morfar alltid ville se julnygammalt med Bosse Larsson, öööööken tyckte vi. Jaja vi fick ju öppna våra klappar ändå.

Idag slutade jag tidigt, bakat lussekatter, bullar och saffranskrans.

I kväll blir det avslutning med kören. Lite sång, lite koll på våra uppträden från våren, samt lite mat. Alltid trevligt.

Trevlig kväll!
//A

Av Annika Skoog - 4 december 2017 06:36

Julklapp till Dig själv, vad?

Vet inte riktigt, jag önskar mig inget direkt. Viktigast är julklappar till barnen och att vi träffas. Men något fint smycke eller en resa hade ju varit trevligt. Eftersom vi drabbats av sjukdom och elände innan så den största önskan är ju att alla i min närhet, familj och vänner får vara friska. Det är av hög prioritet.

Ny vecka och snart lite ledigt, ska bara ta oss igenom december först. Den kan ju vara lite mycket, men ta det lugnt och njut mellan varven så ska det gå fint.

En trevlig måndag till Er!
/A

Av Annika Skoog - 3 december 2017 09:29

Uppklädd eller myskläder på julafton

Lite uppklädda är vi, klart inte kostym och långklänning. Men männen brukar ha skjorta och kvinnorna ibland klänning, eller tunika/blus el. Dyl.
När gästerna kört hem, då åker myskläderna fram. Visst hade det varit mysigt att gå runt i myskläder hela dagen. Men julafton får man klä upp sig lite i alla fall. Även om jag kan tycka det är frivilligt, om någon önskar myskläder går det bra. Vi har inte det, vi har heller inte diskuterat ?klädkod?.

Blev inget mer inlägg igår. Höll på med städning, hängt upp stjärnjdjdjjfjfävlarna, och stakar. Alltså hur svårt kan det vara att få en stjärna att hänga rakt, trots den här lilla plastmojängen som heter ?Twister?, som man fäster på sladden. Till slut hängde de rakt. Allt är klart med pynt utom granen, den hugger vi i vanlig ordning utanför Köpingebro, vi har varit så nöjda med granarna därifrån. Bamse(katten) har varit nyfiken när granen kommit upp, men han har inte klättrat i den eller vält den(än....)

I dag kör vi till Malmö, killarna går på bilmässa å tjejerna går en sväng på Emporia.
Ikväll blir det premiär på Pinchos, som öppnade för några veckor sedan i Ystad.

Tack för att Du läser och ha en trevlig första advent ??
Allt gott/A

Av Annika Skoog - 2 december 2017 10:23

Lucka 1

Favoritjultradition

Jag tror att det är den mysiga känslan vid första advent, jag kan riktigt längta till jag får hänga upp stjärnorna och ställa fram ljusstakarna. Det mysiga ljussken och så ombonat det blir och alla ljus.


Lucka 2

Favoritjulfärg

För mig är julen röd, har mycket röda detaljer i form av dukar, ljus, tomtar. Gillar de gammeldags tomtarna från 40-talet, de är så fina. Har några stycken, och det röda ger en ombonad och härlig känsla.


Får se i fall jag skriver lite mer här, gillar ju att skriva och att berätta, men tiden  räcker dåligt till. Helgen fixar jag med att göra klart julfint samt att städa. Vi ska gå på Pinchos som har öppnat här i Ystad, ska bli spännande. Ska se i fall jag kan lägga in någon julbild här i bloggen med. Ska försöka skriva ett längre inlägg i kväll.

Av Annika Skoog - 1 december 2017 07:58

Tänk att det redan är första december...... Som vanligt har det varit dåligt med blogginlägg här. Funderade på att ha en julkalender här. Men har bara hittat julkalendrar med olika utlottningar på nätet. Har en med bästa julminne/jullåt/måste finnas på julbordet. Men den har jag ju haft och efterlyser fler tips på såna kalendrar. Någon som har detta skriv gärna till mig.

Jag får återkomma i kväll med ev. Julkalender, hoppas på tips annars blir det en jag haft innan, innehållet kanske blir ngt annat.

Ha en bra första december!
Allt gott
A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards