Direktlänk till inlägg 28 mars 2016

Påskblogg

Av Annika Skoog - 28 mars 2016 09:36

Ja det är en rätt så skön högtid, påsken. Massor med ledighet, träffas, äta och dricka gott, ha trevligt och umgås helt enkelt.


Det blev en kort jobbevecka med, jobbat måndag och tisdag, ledig onsdag, min sluta tidigt dag på torsdagen. Men fy så mycket tankar det har varit ang. min farbrors bortgång. Försökte börja någonstans i onsdags när jag var ledig, ringde några samtal. Kunde bocka av en del, men fortfarande massor kvar. Mamma ska till Fonus på tisdag, och det är bra och praktiskt att använda Fonus här nere, för att förmedla till Skellefteå. Tror mycket klarnar efter vi satt datum för begravningen, och efter det kan vi bestämma datum för när vi åker upp. Vet att vi har ett jättejobb framför oss........... men det måste göras, och vi har en månad på oss. Det är bara att sätta igång. Tur att det inte är ett stort hus som vi ska tömma utan bara en mindre lägenhet.


Skärtorsdagen, min sluta tidigt dag. Hem och påskstädade, och fixade undan. Skönt att ha städat och klart när vi ska ha gäster, bara att dammsuga och städa över toa innan gästerna kommer, samt förbereda mat.


Långfredagen, började den med magkatarr............ajaj. Tur det finns bra medi´cin, men fy så ont jag har haft denna gången. Innan har omeprazol hjälpt efter nästan första tabletten, denna gången tog det nästan till i dag innan det onda släppte. Men det är väl all oro hur allt ska lösa sig inför resan till Skellefteå, massor med frågetecken, hur lång tid ska vi vara där?? Känner att semsterdagarna ryker, då de här dagarna "enskild angelägenhet" inte gäller för om det är farbror/morbror. Inte så konstigt kanske att kroppen säger ifr´ån......

Vi hade en trevlig kväll här med vännerna Anneli & Micke, skönt att bara tänka på något annat, äta lite och bara sitta och umgås. Hade dock ont som tusan på kvällen, kunde lägga mig på sidan då det gjorde mindre ont.


Påskafton, solen sken och det var riktigt skönt. Magontet bättre, men lite ont emellanåt.........  Ritva, Thomas, Hannes & Elvira var här. Trevliga vänner från Sölvesborg, en härlig kväll.


Påskdagen, sommartid. Känner att min kropp inte gillar den omställningen. TRÖTT!! Hade varit bättre med ständig sommartid eller ständig vintertid, inte detta med att ställa om. Jag börjar nog bli gammal, har reagerat med trötthet i några år nu. Hugo och Lovisa sjöng i kyrkan med Skapa & Sjung. Efteråt lunch i Öja Smedja, en festlokal. Trevligt!

Hos farmor och farfar på em/kväll.


Dagen i dag görs nog inte många knop, njuta av solen, samt lite tvätt. Mycket bättre i magen, skönt!


Allt gott//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards