Direktlänk till inlägg 23 mars 2016

Livet är skört...

Av Annika Skoog - 23 mars 2016 08:32

Har skrivit det innan och jag skriver och talar om det då och då. Men livet är skört och det kan växla snabbt. I måndags kväll fick jag det samtal som vi visste skulle komma, men inte när och kanske inte just nu.

Min farbror Kennet avled i måndags, vi visste ju att dagen skulle komma, men just nu mådde han ganska bra. Min mamma hade pratat med honom i söndags, och min ena kusin för några dagar sedan. Men efter ett fall, fick han ett hjärtstillestånd och avled på sjukhus.

Just nu åker massor av tankar och hur vi ska gå tillväga genom mitt, Susannes, och mina två kusiners huvud. Vi, hans närmaste anhöriga bor här nere i södra Sverige, allifrån 150-130 mil dit vi ska, enkel resa...........Ena stunden funderar jag på hur vi ska ta oss dit, flyga ena sträckan, hyrbil hem, lämna den här inom samma företag, bila upp och ner.......Jäääätttelång resa........Sedan för att pendla mellan begravning, bouppteckning, tömma lgh, sälja lgh, ta hand om saker, avsluta konton mm, betala räkningar för att slippa inkasso mm, hur går man tillväga, enklare om det inte varit 150 mil enkel resa. Börjat kolla flyg, priser, boende mm. Lär nog bli många samtal, hoppas på bara en resa Skellefteå tur och retur för att kunna hinna med allt då........ Vi har några vi känner i närheten, i Kåge och i Kusmark, om vi skulle behöva hjälp med något. Har även ringt till Kennets grannar och meddelat hans bortgång, samt vicevärden i föreningen som Kennet bodde i.........


Idag har jag tagit ledigt, för att umgås med barnen som har påsklov, känns som om det blir några samtal här i fm..........hade ju inte räknat med detta alls just nu eftersom han kände sig bra och pigg. Frissan för klippning i em blir det också. Kort jobbedag i morgon, sedan är det påsk. Massor med vänträffar och massor med ledighet. Familjen Milton kommer till Sverige i kväll, barnens kusiner med föräldrar är hemma från Birmingham. Kul att träffas, de har inte varit hemma sedan i somras, så det ska bli extra roligt att ses. De är hemma i nästan tre veckor.


Nä nu tag tag i lite måsten, få se hur långt jag hinner........


Allt gott

//A


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards