Direktlänk till inlägg 20 mars 2016

Vår i luften och längesedan jag bloggade........

Av Annika Skoog - 20 mars 2016 19:38

Ljuvliga dagar hade vi förra veckan, flera soliga ljumma med utevistelse på jobbet, samt en liten kaffestund i solen efter städningen i torsdags. Den första kaffestunden på trappan i solen är nästan magisk.


Sjuka barn i omgångar(varför inte liksom), känns som om detta året börjat sjukdomsaktigt för barnen å mannen. Lovisa hemma för huvudvärk, ont i magen å illamående(jag misstänker mens på gång men det har jag gjort länge). Henrik tog henne till läkare för provtagning men det visade inget. Många som sökt sjukvård för samma åkomma. Hugo hemma några dagar denna veckan, ont i magen, och noll aptit..........


Handbollssammandrag var vi både på i vecka 9 och 10, Malmö ena veckan och Höllviken den andra. Jag och Lovisa var på IKEA, Lager 157 bland annat, samt veckan efter körde vi till Vellinge för att besöka Majalyktornas mecka, men utbudet trodde jag skulle vara större på Majas Cottage. Mysigt ställe, vi åt även lunch där.


Planterat penseeér och satt påskris, samt påskpyntat lite. Påsken står för dörren och det är nog den högtid som är mest "kravlös". Massor med ledighet, vänträffar/släktträffar/god mat, helt ok.


I går körde vi till Växjö/öjaby för att fira Susanne som fyller år i dag, samt Sebastian som fyllde år 8/3. Kul att träffas, även om det är en bit att köra. Men vi tar denna dagen till detta. Kör hemifrån på fm, för att vara i Växjö vi 13:00, och hemfärd cirka 19:30. Blir ganska många timmar vi hinner träffas. Barnen hungriga när vi körde hem, lämnade mormor och kom på att Ritva hade sitt kalas idag. Inom där och gratulerade och sa hej. Ritvas min var obetalbar när hon öppnade dörren, det hade hon inte väntat sig. Massor med prat, och en liten paus innan vi tuffade vidare., efter vi hitta´t en korv på Lasses(koav pau Lasses)

Idag har min förkylning brutit ut, har hängt ut lakan på tork, luktar underbart, vår! Bytt i sängarna och kureat mig. Serfram emot en kort jobbevecka, jobba måndag och tisdag, ledig onsdag, kort dag torsdag. Ledig och firar påsk i flera dagar, skönt!


Allt gott!

/A



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards