Direktlänk till inlägg 5 mars 2016

Hugo 10 år

Av Annika Skoog - 5 mars 2016 15:37

I torsdags fyllde Hugo sin första nolla, tänk att han redan är 10 år............... Tiden rinner i väg, helt otroligt. Mamman började 06:00, så han hoppade frukost på sängen denna dag, det fick bli till helgen. Vi hade firat honom med släkten, den 20/2, då vi firade båda barnen. Men det blev klart firande på kvällen med farmor & farfar. Hugos önskemat var baconinlindad kycklingfilé, med hasselbackspotatis och bearnaisesås, samt farmors dajmtårta. Lite grattishälsningar per telefon blev det med, nöjd Hugo.


Vi har fått ny lokal till vår kör och den invigde vi i tisdags kväll, vårsånger står på programmet. Blir så glad av de sångerna, nu går det mot rätt håll och det finns hopp i år med. Tänker också på kören i Sölvesborg, med vår otroligt duktige körledare NIsse som gjorde det riktigt kul att sjunga. Kommer fortfarande ihåg hans tips på hur vissa vårsånger skulle sjungas, lite svagare på vissa textrader och tänk på VAD ni sjunger, tex: "Se hur de silvrade bäckarna små, hoppa å slå", försiktigt........ljust........Ser honom framför mig i vissa vårsånger, en otroligt inspirerande körledare. Vi ska förresten sjunga vid Marinans våreld på valborgsmässofton, vet inte riktigt tid ännu. Det ska bli kul!!


Ett strandbesök med våra äldsta barn hade vi i onsdags fm, havet är vackert alla årstider, även om det var lite blåsigt. Fantastiskt jobb vi har, en fm på stranden, letade strandfynd, som barnen fick göra en varsin tavla av.


Hade min städdag i torsdags, innan barnen kom hem från Skapa & Sjung, sen firande av sonen.

Hade en extra öppning i går fredag, öppning två dagar i rad sätter sina spår, i går eftermiddag gjorde jag inte många knop, ZZZZZZzzzzzzzz. Ev. skullle det blivit en fika med Jessica, men det fick bli idag lördag, får i går kände jag hur sömning jag var. Hugo gick till kompis i går eftermiddag.


Härligt ledig lördag, melodikrysset i vanlig ordning, lite svårt i dag, men jag tror jag fick i hop det. Jessica kom på fika, trevligt och längesedan. Lovisa har kompis här i dag, de är ute och cyklar just nu. Hugos lag skippade träningen och gick och tittade på de stora pojkárna när de spelade match. Det blir sammandrag i morgon i Malmö, vi kör nog en sväng alla fyra, inte så långt från Svågertorp, så jag ocj Lovisa går en sväng på IKEA, och Lager 157.


I går såg jag på Skavlan, brukar se hans program, han har alltid intressanta gäster, Dagny 104 år världens äldsta bloggare..........Helt otroligt vilken krutgumma, undrar om jag bloggar vid 104 års ålder?? Jag tror ärligt talat att jag inte kommer att vara med så länge...........


Hoppas ni har en trevlig helg!


//A



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards