Direktlänk till inlägg 24 januari 2016

Migrän!!!

Av Annika Skoog - 24 januari 2016 15:53

Ja för att sammanfatta senaste veckan kan man väl bara säga att det har varit mycket migrän.........Ont!! Fredagskväll och lördags förmiddag i förra veckan, samt i måndags fast då lyckades jag häva smärtan med medicin, och körde till jobbet. I fredags morse var det dags igen, vaknade innan klockan ringde med pulserande huvudvärk. Tog mig ur sängen för att ringa jobb och ta medicin, gick och la mig igen för att vakna framåt middag.........Lite lagom seg i skallen. Nä fy för migrän, det måste vara ett djävulens påfund, hopppas att jag slipper detta snart...............


Nä nog om negativa saker, detta brukar ju vara en positiv blogg, men hitta något positivt i migrän, det är svårt. Det kan ju vara nu, när den släppt sitt grepp om mig. Har haft migrän i 25 åroch har väl lärt mig att leva med det, känner ju igen symptomen och de lindras om jag kan ta en migräntablett snabbt.


Jag och dottern var ute på en halkig promenad när Hugo var på scouter, snöade till och från, Lovisa pratar hela tiden så rundan går ganska snabbt, vilket är bra! Ska försöka vara flitig med promenaderna, det är så skönt!


Körstart har det varit i veckan, alltid kul med sång, vi var många denna körstart. Ser fram emot en träff med min gamla kör under februari. Vi ska träffas hemma hos körledaren Paula, hoppas på en mysig trevlig stund med sång!


Taxiverksamheten är i gång till barnens olika aktiviteter, med andra ord allt är som vanligt och julledigheten är snart ett minne blott. Brukar tycka januari månad är så händelsefattig/tråkig mot december, där det är fullt alla dagar. I år kan jag bara tycka att detär skönt, vi har bara tagit det lugnt, träffat vänner i början av januari. Sedan har det varit lugnt och skönt, tror vi/jag behöver ta det lugnt med.


Jag fick göra eftersökningar för att komma i kontakt med min farbrors närmaste grannar förra helgen. Farbrorn bor, ska tilläggas i Skellefteå, och den som bor närmast av oss anhöriga är Susanne, min syster och hon bor i Växjö........(Jag Ystad 150mil, Mamma Sölvesborg 140 mil, kusinerna i Norra Skåne ca 140 mil, enkel resa då). Han hade ramlat på torsdagen och sa att han inte hade ont då, på söndagen hade han ont, pratat med min mamma på fm. Under em fick hon inte tag på honom. Tack för att de sätter ut lägenhetsnummer på hitta bla. Där kunde vi lätt hitta hans närmaste grannar, fick reda på att han kommit in på sjukhus. Nu blir det nog så att han kommer att få hemtjänst/ev. larm. Hemtjänst som kommer och kollar till honom ett par ggr om dagen. Känns tryggt för honom och oss. Det är inte utan att man känner sig lite maktlös, kan ju inte sticka upp för en eftermiddag direkt.


Mannen tvättade min bil i går, den behövde tina upp, fruset på insidan av vindrutan, samt en halvljuslampa som var trasig. Så den fick vara i farfarns garage under natten och tina upp, samt fick en ny glödlampa. Det var ovanligt få som har blinkat på mig, för att jag bara har haft ett halvljus. Idag har jag jag städat bilen, dammsög, putsade fönster, och torkade av den inuti. Ja den blev fin och fräsch.


Idag går mina tankar till en vän som tyvärr lämande oss i somras, idag skulle du fyllt 60 år. Jag tror att du är med oss från din himmel.


Ny vecka, och nya tag, hoppas den blir migränfri.


Allt gott, tack för att Du läser!

//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards