Direktlänk till inlägg 3 januari 2016

2016

Av Annika Skoog - 3 januari 2016 22:09

Vi fira nyåret som vanligt, vi smäller smällare och dricker sprit......... Citat från gruppen Bob Hund. Har nog skrivit det innan. Lite osäkert om vi skulle köra till Sölvesborg och fira nyår för Ritva fick feber, hosta och förkylning och blev liggande. Vi skulle ju vara hos grannarna(Ritva & Thomas), men de fixar ju maten tillsammans och vi bidrar med snacks, läsk och bubbel....... Jag köpte till och med en oxfilé (just in case) om vi inte skulle fira i Sölvesborg. Vi tog beslutet dagen innan att det blir fest men jag kände för Ritvas skull att vi hoppar övernattningen denna gången. Jag sa till Henrik att drick du öl med Thomas & Rickard så kör jag. Den tiden är förbi då dricka alkohol är viktigare än att äta gott och umgås, visst jag njuter alltid av ett glas bubbel till förrätten och goda viner till varmrätten och pratviner under resten av kvällen. Men nu hade ju mín bästa drickavinkompis åkt på influensa och då kände vi att fira nyår ska vi, det blir alltid trevligt med goda vänner och att då kör jag även om det blir sent. Kändes skönt att komma hem till Bamsekatt, vi visste ju inte hur han reagerade mot fyrverkeri.

En trevlig nyår hade vi som väntat, vår familj och familjerna Lidström & Flygare. Trevligt och mysigt med god mat och mycket skratt. Vi styrde kosan hemåt strax innan 01:30, biten efter Åhus sjönk temperaturen till 1 grad, duggregn och lite dimma på det, osäkert om det var frysgrader i vägbanan........Trodde inte det skulle vara mycket trafik, men det var förvånansvärt många bilar. Bamse kändes lugn när vi kom hem, kan ju hoppas det var glest mellan fyrverkerierna här på landet.


Nyårsdagen är nog årets slappaste dag, trots att jag inte drack ngt så sov jag och Lovisa jättelänge och vaknade med världens huvudvärk............. Ipren och kaffe, sedan släppte det. Men noll knop gjorde vi denna dagen. Har skrivit det innan jag fattar inte hur mamma & pappa orkade ha gäster på nyårsdagen förr. Vi firade ofta nyår hos pappas jobbarkompis med familj i Olofström, det blev ju sent och hemma ksnake 02:00-02.30, sedan ha gäster 13:00 med middag, puh! Jag hade aldrig orkat...................


I går lördag, har svårt att hålla koll på veckodagarna.........Körde vi till Malmö, hade en del ärenden att uträtta. IKEA för mig och Lovisa, det är bra att IKEA flyttat till Svågertorp där de mer mäninriktade affärerna ligger, Jag behövde lite småsaker på Ikea, lite glas, köksgrejer, gryta mm. Men helt sjukt med folk var det där, köer i restaurangen, folk överallt, kö ut, fick tag på det jag skulle. Sedan skulle jag byta mitt Pandora armband jag fick i julklapp, själva "stommen", länken var fel storlek. Skulle byta den på Smycka, eftersom den var köpt i en Smycka butik. In där och förklarade att jag ville byta, då säljer inte Smycka på Emporia Pandora.........Suck! Kanske Smycka på Mobilia. Men jag tog en chansning, gick in i Pandorabutiken och frågade om jag kunde byta armbandet där, och jag har full förståelse om det inte går, frågan är fri. Jadå inga problem, de bytte den, jag köpte en berlock till så nu har jag tre berlocker på mitt fina armband, fler ska det bli. Såå nöjd, vilken fin service!


På kvällen var vi bjudna till vännerna Anneli & Micke, trevligt. Barnen tog en övernattning hos farmor & farfar och vi njöt av goda vänners sällskap, mat och vin. De hade till och med köpt ekologiskt vin till mig, då jag håller på och kollar om jag slipper pulserande huvdvärk efter ett glas.......... Det går bra, ingen spränghuvudvärk av något ekologiskt vin, läste mig till att de ekologiska vinerna innehåller inte de ämnen som kan ge huvudvärk, bättre koll på bekämpningsmedel osv. Alltid kul att träffas och vi bestämde bio i veckan "En man som heter Ove", vi har läst boken alla fyra så det ska bli kul att se den filmen.


Idag har jag städat lite, får ta väck julsakerna senare i veckan/helgen. Det är roligare att ta fram dem än att ta bort dem........


Ja jobba lite i morgon då, ledig tisdag och onsdag, jobba torsdag och fredag. Sedan är vi tillbaka i gamla gängor igen. Men nytt år, nya möjligheter..............Kanske :)


Allt gott!

//A


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards