Direktlänk till inlägg 15 november 2015

Söndag och om två veckor är det första advent.......

Av Annika Skoog - 15 november 2015 22:59

Söndagsblogg som utlovats, har hållt mitt löfte ganska bra tycker jag.


Ja vårt I-landsproblem är löst, det fick bli handdisk i nästan en vecka............Jag hade glömt vilken tid det tar och vad uppställt det blir på ett kick och vad traaaaaaadigt det är..........Herrejösses, en eftermiddag fick jag diska undan innan matlagning, det tog sån tid, jag är helt (för att använda ett skånskt uttryck) rabbig om händerna. Nä jag är så glad för i fredags kväll hade mannen hämtat vår nya diskmaskin, och kopplade in den. Tjooohoo!!! Total lycka! Hoppas den håller längre än den förra.......


Två veckor till första advent, åhhhhh mysigt och åhhhhh längtar(som vanligt). Första året på läääääänge som jag inte ska sjunga med kören i kyrkan till advent/jul. Känns nästan lite konstigt, brukar ju vara ett digert program som börjar första advent(får gåshud när jag tänker på hur vi framfört "Bereden väg" från läktaren i Öja kyrka trestämmigt på sjupersoner), julkonsert, någon gång julsånger på fängelset, midanttsmässa eller julotta och ibland slutar programmet inte förrän Tretton Dag Jul.........I år blir det lite lucia/julsånger när Studiefrämjandet har öppet hus, mysigt. Men snart, snart är sätter vi upp ljusstakar och stjärnor i våra fönster och det fina ljuset lyser.


Annars har veckan rullat på med aktiviteter, skjuts, städ, tvätt osv. Helgen har rullat på, och vi har varit rätt så effektiva. Hugo övernattning hos kompis fredag-------->lördag. På lördagen var det handbollssammandrag här i Ystad, som Hugo och Henrik var på. Jag städade klart våning två, samt bytte lakan, kunde till och med hänga ut en omgång, torkade på nolltid i solen och blåsten. Passade på att klippa gräset, sista för säsongen. Hade ju växt under okt/nov eftersom  det varit ganska varmt. Skönt att ha det gjort.


Idag fyller vår fine katt Bamse 1 år, helt otroligt vilken personlighet och hur väl han fungerar här. Jag som inte gillat katter och hade bestämt sagt nej till en katt.........I dag kan jag inte tänka mig ett liv utan Bamse. Han fick extra god mat och ett litet paket. Senare på eftermiddagen kom Anneli & Micke på fika. En liten present från deras katt "Lennart" hade de med, kattgodis. Vi hann med en sväng till tippen innan på dagen, de gamla sofforna och den gamla diskmaskinen fick åka dit, skönt att ha fått väck dem.


Ja en hektisk vecka ligger framför oss, scouter, utvecklingssamtal, kören, föreläsning, APT, och en sväng till Sölvesborg. Tur vi har Linas matkassse denna veckan, så jag vet vad som ska lagas till middag och allting är hemma. Ska göra uppehåll i Linas kasse och prova ICA´S kasse. Billigare och lite annan variation, spännande.


Det var allt för nu, hoppas allt är bra med DIG

Allt gott/A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards