Alla inlägg den 2 januari 2015

Av Annika Skoog - 2 januari 2015 20:44

Tog bort kopplingen till facebook connect och la dit den igen för att se om det funkar........Har inte funkat på ett tag....


/A

Av Annika Skoog - 2 januari 2015 20:13

Nytt år nya utmaningar och möjligheter.......... Ja man kan ju alltid hoppas, hoppas på ett bra år där alla i familen/vänkretsen får vara friska.


Vi firar nyåret som vanligt vi smäller smällare och dricker sprit........Ett citat från Bob Hund jag brukar ha med mig, ja lite raketer blev det, och massor runtomkring, vackert. Så mycket sprit drack vi inte heller, mest jag och Ritva som drack lite vin, och någon som drack lite öl, så nyårsbubblet....... Så det blev en mycket trevlig, lugn nyår, sent som vanligt, la oss strax efter 04:00.


Det höll inte på att bli något nyårsfirande för oss i Sölvesborg alls, dagen innan vaknar sambon med njurstensanfall, haft detta två gånger innan.......Det ska tydligen vara något jävulskt i smärtväg, körde in honom till sjukhus, han kröp nästan in genom dörrarna. Två sjuksköterskor sa till honom att de föder hellre två barn till än får njurstensanfall......

Han var på sjukhus hela dagen, jag hämtade honom på eftermiddagen när smärtstilladne äntligen hade börjat verka. Men nyårsafton molade det bara, men han fick äta smärtstillande, så gick det bra.

God mat åt vi, Toast Skagen till förrätt, Fläskfilé med hasselbackspotatis och två olika såser, en rödvinssås och en kall sås, sallad, efterrätt Semi Freddo med hemmagjord chokladsås, gottebord, mumma.........


Härligt att komma till vänner, Ritva och Thomas mina kära vänner som jag känt snart i 30!!!!! år och deras grannar Rikard och Emilia, Ritvas svägerska Pernilla med barn, en härlig samling. Eg. skulle deras andra grannar med kommit, men där satte magsjuka stopp för det besöket. Mycket skratt, jag hade fått ihop lite sånger, kul att sjunga, hittade bla. Magnus & Brasses "Svordomsvisan", jag anser att det tillhör vårt kulturarv, det gjorde de andra med tror jag. Barnen jublade och läste texten, mycket fniss(lite förbjudet med svordomar och här var en hel sång..........) Ja jag tar på mig hela skulden för detta, om de här barnen skiver om sitt jullov, eller berättar i skola/förskola........


I säng runt 04:00, så gårdagen var man lite sliten. Fam. Lidström hämtade hem en katt i går, hoppas det går bra med Lilla Pipen och hunden Molle, lite fräs och skall i går. Vi kanske, obs kanske ska ta hem en katt från garaget, katten Lisa som bor i farfars garage har nedkommit med fyra små källingar, så kanske kanske vi tar hem en svart/vit. Jag är inte riktigt överrens med mig själv..........


Dagen har vi åkt runt känns det som, Optiker för Henrik och Lovisa, Lovisa har klagat att hon inte ser allt på tavlan och huvudvärk. Men vi fick remiss till ögonläkare i Kristianstad, eftersom L verkar spänna ögonen så hon inte kan ställa in skärpan........Vet inte om det är ärftligt, för så gjorde min syn när jag var i Lovisas ålder, något äldre. Hoppas dock att hon slipper glasögon, vi får se vad ögonläkaren säger, så det får bli en dag i Kristianstad om 2-3 månader. Handlat och fixat andra ärenden, samt vinkat av familjen Milton vid tåget för vidare hemfärd till England/Birmingham.......


Snart är denna sköna ledighet slut, jag njuter och samlar krafter. I morgon kommer det gäster hem till oss, Lars & Lotta, vår tur att bjuda dem. Trevligt! Hugo lek med kompis på söndag. Trettonhelgen, sedan börjar allvaret igen.....


Välkommen  2015, hoppas Du blir ett bra, händelserikt(i positiv mening) och utvecklande år....


//Allt gott A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards