Direktlänk till inlägg 28 september 2015

Ny på jobbet.......

Av Annika Skoog - 28 september 2015 21:24

Ja det är man ju, och även om jag känner till lokalerna och de flesta av personalen är kvar sedan Hugo & Lovisa gick på Nybrostands förskola, så är det massa nytt för min del. Men det är sååå nyttigt, här har jag jobbat i många år på samma förskola. Trivts bra och när jag tänker tillbaka på alla fina möten med barn, föräldrar och kollegor, så känns det mycket bra. Nu har jag jobbat första dagen på Nybrostrands förskola, avd. Trollsländan och jag känner mig helt slut. Inte så att vi hade massor med barn, utan det var en ganska lugn dag. Men alla nya barn, föräldrar, rutiner som jag ska lära mig, men som sagt nyttigt och komma ur den skyddande och trygga bubblan när man jobbat en längre tid på samma arbetsplats. Kände mig väldigt välkommen, och det känns trots trötthet väldigt bra. Kan sakna mitt gamla jobb litegrand och jag kan ändå känna att detta blir bra. Jag har önskat att få börja jobba i Nybro den dagen inte Hugo & Lovisa går där mer, nu fanns chansen och då ska man ta den.


Sista veckan på Kosmos kändes helt overklig, att jag bara hade en vecka kvar..........Packade i hop alla mina saker, kläder, pärmar, böcker, papper..........Vad man samlar i hop en massa saker. Jag har flyttat in en del på mitt nya jobb, får ta lite i taget. Fick fina avslutningspresenter från kollegor och en del familjer. Kul att känna att jag har varit uppskattad.


Föreläsning med jobbet har vi varit på i veckan, hemma sent och ingen kör blev det heller. Får göra ett nytt försök i morgon. Ett besök hos frissan blev det också, ett mycket välbehövligt sådant, långt och oformbart. Nu har jag fått tillbaka lite studs i frisyren.


Helgen var helt superskön, slutade tidigt min sista dag på Kosmos. Passade på att göra lite ärenden på stan, lite nya kläder samt några flaskor rött ekologiskt vin. Har läst att de ekologiska vinerna innehåller inte de ämnen som kan ge huvudvärk. Jag har haft problem med att efter ett glas rött vin får jag huvudvärk from hell...........Har därför inte druckit rött vin på ett och ett halvt år. Nu i helgen när Anneli och Micke var här gjorde jag en fläskytterfilégryta och det var fantastiskt gott med rött vin till. En trevlig kväll hade vi här med dem med.


Njöt av det fina vädret i går, gräsklipp och en fika ute med Jessica. Varmt och skönt, bäst att passa på, för rättsom det är har det blivit kallt..........


I dag har det varit kanonväder med, avlsutade dagen med en sedvanlig promenad vid havet medan Hugo var på scoutena. En stunds paus på bänken blev det också.


Allt gott!

//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards