Direktlänk till inlägg 13 september 2015

Söndagsblogg

Av Annika Skoog - 13 september 2015 15:18

Det gick ju sådär med att blogga på söndagar, men jag gör ett nytt försök att börja med den rutinen........

Såg att jag inte bloggat sedan 23/8.


Vad har hänt sedan sist, ja terminen har ju kommit i gång med allt vad det innebär, ställa klockan, fasta rutiner, handboll, scouter, skapa&sjung, föräldramöten, förkylningar, skjutsa och hämta, fixa och dona, samt därimellan lösa vardaglogistiken och hitta den bästa och smidigaste lösningen............ Det brukar gå och bli hyfsat bra i slutändan.


Familjen Milton flög tillbaka till England den 24:e, ses nog inte förrän efter jul, då de ska fira jul i England i år.


Vi tog en Blekingetripp 29-30/8. Vi var i Karlskrona på Marinmuseum, lite fascinerande att gå ombord på HMS Neptun, en av marinens ubåtar som man som besökare få gå ombord på. Lite lätt klaustrofobiskt är det ju, jag är mycket imponerad av ubåtens storlek och att den flyter med sina dryga 900 ton........ Jag hade inte gått ombord om man skulle gå ut och under vattenytan...... Lovisa blev så intresserd att hon skriver denna veckan ett litet arbete i skolan om HMS Neptun. God mat har de på Marinmuseum med, restaurang Skeppsgosssen serverar Blekingebuffé. Så gott, raggmunk, stekt sill, kroppkakor, ägg å sill, hembakat bröd/knäckebröd med mera.

På hemvägen körde vi inom Ingrid & Sven och deras flickor, Lovisa hade rensat ut kläder och ville lämna dem till Andrea & Emma. Modevisning på trädäcket, kul att barn i dag kan bli så glada för beg. kläder. Lovisa blir fö. överlycklig när hon får kläder av sin kusin Isabell. Fika och prat, trevligt och längesedan.

Vi var i alla städerna i Blekinge utom Olofsröm denna dag, tankade i Sölvesborg, Karlskrona, Ronneby, körde även inom Karlshamn (i utkanten).

Vi landade tillslut i Norje hos Mommo, där var Susanne, Sebastian och Isabell. Pizza och lite vin, trevlig kväll med mycket skratt.


Söndagen fyllde mommo år, så vi var där och gratulerade, Bo & Berit kom på eftermiddagen. Trevligt att träffas.


Hemfärd framåt kvällen, till Bamsekatt som varit själv hemma sedan lördags fm. Farmor & Farfar hade tittat till honom och gett mat. Han var extra kelig när vi kom hem(rädd att vi skulle lämna honom igen kanske.......)


Vecka 36 var sjukvecka, jag hemma med Lovisa  (må+ti), som var förkyld, hade huvudvärk och halsont. Hugo kom hem från skolan och hade ont  halsen, så de var hemma hela veckan och kurerade sina förkylningar. Jag hade också halsont, men det ville inte riktigt bryta ut....... Något varje kväll med, måndag var vi och avskedsåt med Jenny som jobbat hos oss på Kosmos. Trevligt och gott. Föräldramöte tisdag och onsdag, träffade Lovisas nya lärare och han verkade bra, tydlig och klar och ordning och reda. Torsdag föreläsning kväll. Så när fredagen var färdigjobbad var jag rätt nöjd med den gångna veckan ZZZZZzzzzzzz

Förra helgen var rätt lugn, städat och kalas för farmor som fyllde år, samt Lovisa hos kompis och handlat regnställ till Hugo.....


Extra APT hos oss i veckan, vi är för många personal till antalet barn vi har. Det var väntat, när man slår i hop tre förskolor till en och släpper över 30 barn till förskoleklass så säger det sig själv att det inte är så många i kö........... Många funderingar fram och tillbaka och oro hur, när, vem osv.........

Jag har ialla fall beslutat mig för att byta tjänst, så from 28/9 börjar jag på Nybrostrands förskola. Det ska bli kul och spännande. Jag har alltid sagt att när Hugo & Lovisa inte går på Nybrostrands förskola mer kan jag tänka mig att jobba där. Jag tror ju allt har en mening, nu var vi för många hos oss, och det var en ledig tjänst i Nybrostrand. Ska tillägga att det är med sorg i hjärtat jag lämnar mina fd. Nektarinkollegor, vi har ju jobbat i hop sedan 2007, och de nya kollegorna jag har fått, trist att vi inte ska jobba ihop mer. Men då får vi som vill  träffas en anledning attgöra det. Bättre att förekomma än att förekommas, bäst när man själv kan göra ett eget val.


Ny kör har jag börjat i, Margaritakören en damkör som sjunger allt möjligt. Inget kyrkligt denna gången dock, även om jag gillar att sjunga i kyrkan. Kändes mycket bra och jag kände mig väldigt välkommen, känner dock stor saknad av Stora Köpinge Vokalensemble............"min" kör............


Planeringsdag i fredags, kändes lite konstigt att vara med att planera inför hösten när jag inte ska vara kvar. Men jag kommer att avsluta nu de sista två veckorna, berätta för föräldrana på föräldramötet på tisdag. Mentalt förbereda sig för mitt nya jobb, kul och spännande.


Lugn helg, städat och varit en sväng på stan. Lovisa behövde nya jeans, lååååång tjej.


Allt gott//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards