Direktlänk till inlägg 9 juli 2014

Killebom och Sölvesborgsbesök

Av Annika Skoog - 9 juli 2014 21:51

Har vi ju varit på, det har gått i ett rasande tempo sedan bröllopet på Öja krog förra onsdagen. Nujobbar jag de sista dagarna innan det är semester på riktigt.


Torsdags förmiddag körde vi upp till Sölvesborg, min hemstad, som jag kan sakna emellanåt, även om det inte blivit som jag tänkt mig om jag hade flyttat tillbaka, tror mer på detta konceptet att köra dit då och då...... Vi landade i Sölvesborg vid 13:00 tiden, efter lite åksjuka för dotterns del. Beläggningsarbete på E22, gjorde att vi fick via en vän tips om att köra över Tosteberga/Nymölla för att slippa köbildning, ganska krokig, så Lovisa mådde lite illa, men det gick över snabbt. Träffade Pia, en ganmmal vän, lunch på "Richard en trappa ner", lite "hejande" och prat med olika vänner och bekanta. Kaffe och fortsatt prat hemma hos Pia, kul med träff och längesedan. Körde hem till "mommo" sedan, där var Morbror Eskil för att hämta hallonplantor, lite prat med honom, inte så ofta vi träffas.  Barnen sa hej till Kevin, som var hos sin mormor och morfar(mammas grannar), med sina föräldrar......


Fredagen var hektisk, men kul. Började dagen med att träffa Inna i stan för fika, eg. skulle vi träffas hemma hos Linda men hon fick feber och "däppt i däsan". Hoppas du är frisk nu Linda. Detta var ju vår lilla FILA grupp när vi jobbade på Klockskogen, idag blev det bara -I-A träff. Barnen åkte några karuseller, hutlöst dyrt, jämför med ett åkband på Liseberg, sanslöst. De nöjda, mamman nöjd.

Hem och bytte kläder och fräschade till oss lite, samt hämtade mommo. Färden gick vidare till Asarum för firande av min kusin Mikael, som firade sin 50:onde födelsedag. Trädgårdsfest, i strålande sol, god mat och mycket folk. Kul att träffa lite släkt och släkt till släkten. Vidare till Sölvesborg, via Norje för ompackning, samt madrass med för övernattning hos Familjen Lidström........ Total avkoppling hos fina vännerna, med grill, long drink(Ritva köpt då de varit i Finland), och rosé, samt massor med prat. En härlig alldeles ljummen kväll, vi gick traditionsenligt ut på Killebom. Mycket folk, dock inte så många "känningar". Hemma strax efter 01:00.

Våra tjejer hade tydligen bestämt sig för att INTE sova denna natten, jag hörde dem mer eller mindre hela natten, jag kunde inte heller sova. 03:40 kom de ner fullt påklädda, tände och sa "God morgon", nu i efterhand kan man skratta åt det. Jag såg ju bara en lördag i kaos..........Ungefär tre timmar sov dessa madammer denna natt, och mamman med.

Lördagen blev inte riktigt som jag tänkt mig, vi fick skippa Medeltida marknaden och Tonerspelen, kunde se framför mig kaoset med en helt havererad nioåring och hennes kompis. Jo det blev besvikelse men sover man inte kan man inte göra roliga saker heller. Vi hade en trevlig dag hos Ritva och Thomas Hannes och Elvira, tjejerna kunde slappa lite i soffan och kolla tv/film. Vi satte upp partytält i trädgården och hade en härlig dag, lite korvgrillning blev det med (koavgrillning i Sössboaj).

Eftersom det inte blev något besök i stan för oss, blev det inte heller någon vänträff där. Vi körde hem till Anders, Melker och Kasper för att träffas, grilla och prata. Trevlig kväll, som vanligt, Lovisa höll på att somna sittande, det gick över förväntan, inget gnällande, skönt!

Söndag, sista dag i Norje/Sölvesborg, gräsklipp hos mommo, bad och strandhäng vid Norje Havsbad. Runt 20 grader, det blev bad. Mat hos mommo, packning av bil, fika med familjen. Hedberg i Hörvik, hemfärd, inom Biltema 16:58(puh!), stänger 17:00, för att köpa blinkrelä till sambons MC. Hemma på Skånsk mark vid 18:00, lagom trötta, mat på Fritidsbaren (Hallå, hallå :)). Dusch och ZZZZZzzzz


Denna veckan har jag bara jobbat, svettats och räknat ner till semstern............

Jobba imorgon och på fredag, sedan är det äntligen semester, i fem sköna veckor!!


Allt gott!

//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards