Direktlänk till inlägg 5 februari 2017

En månad sen sist

Av Annika Skoog - 5 februari 2017 13:14

Ja det är som vanligt med denna bloggerskan, inte så ofta som det görs uppdateringar här. Januari har redan förflutit, och vi är inne i den sista vintermånaden. Det är ljusare ute, det finns hopp i år med.

Jag är piggare och känner mig starkare, jobbat 50% till den 19/1, och nu jobbar jag 75% fram till den 26/2, har ett läkarbesök inbokat innan jag ska jobba full tid igen. Känns riktigt bra att jobba 75%. Det är rätt lagom, fast man skulle ju fått betalt för 100%. Ja nog om detta, jag känner ju igen när jag behöver säga stopp om detta händer fler gånger. Viktigt att hitta tid för återhämtning, kan vara svårt ibland när allt lyckas hopa sig med massor med möten på kvällstid, utvecklingssamtal som jag ligger efter med, träningar, kören och framträdande etc. etc. etc.

Har hittat tid och verkligen kopplat av den tiden jag har varit ledig. Träffat massor med vänner, fika/lunch. Pratat i telefon med vänner och det ger mig massor av energi. Skrivit massor, inte så mycket här i bloggen, men i dagboken. Ett bra sätt för att bearbeta det mesta.


Förra helgen var vår kör "Kören Margaritas" på internat hos en musikpedagog i närheten av Arkelstorp. Hon och hennes man har en fd. baptistkyrka som är renoverad där de har olika workshops. De tar emot olika körer och har egen körverksamhet. Vi sjöng hela lördagen och hann verkligen sjunga igenom vår repetoar. Om man ville fick man även en privat sånglektion med sångpedagogen. De flesta valde att sjunga enskilt med henne, lite pinsamt till en början att stå där och sjunga efter henne. Men samtidigt nyttigt och roligt. Fick massor med bra tips att använda i vår/min kommade körsång. Jag bytte stämma, har sjungit första sopran (i gamla kören hade vi bara sopran, alt och bas) innan. Vet ju att jag inte är en superhög sopran, men har arbetat upp det rätt så bra. Är numera andra sopran, och det är klart en utmaning, men passar bättre min röst. Frågade också om man kan träna upp att "rulla på bokstaven R". Vi har ofta det i uppsjungningsövningar, och jag med min dialekt, där uttalar vi sällan "R". Det fick jag också tips på hur jag kan öva upp det. Fick även beröm för att jag har en fin röst med stort spann. KUL! Vi avslutade kördagen med att två av körmedlemmarna gjorde en varsin "Margaritas" till oss(supergod, perfekt balans mellan surt/sött/alkoholsmak). Sedan var det buffé, vi hade gjort en maträtt var och tagit med oss, samt vin och lite annat smått och gott. Trevlig kväll!!

Vi sjöng på söndagen med, åt upp resterna av den medhavda maten, samt körde hem vid cirka 15:00. Detta verkar som att det blir ett återkommande inslag för kören Margaritas.


Förkylda har vi varit hela veckan. Jag har mest haft ont i halsen, och en förkylning som inte bryter ut. Lovisa varit hemma från skolan några dagar och nu verkar det vara Hugos tur. Hans förkylning bröt ut i fredags kväll......


Lovisa har fyllt 12 år, vi firade henne tidigt i fredags morse. På kvällen kom Jessica och Ossian för att fira. Farmor och Farfar skulle kommit i går eftersom Hugo var i väg på handbollsderby i fredagskväll(alla YIF´S ungdomslag skulle visa upp sig i pausen). Henrik jätteförkyld, samt Hugo så vi fick ställa in.


Ja vi får väl se hur förkylningarna utvecklar sig, hoppas det vänder nu. Min verkar inte bryta ut.........


Allt gott

//A


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Skapa flashcards