Direktlänk till inlägg 4 januari 2017

2017

Av Annika Skoog - 4 januari 2017 08:59

Ja God Fortsättning mina läsare.......... Eftersom jag inte är varken speciellt aktiv eller proffsig bloggare (med bilder, flashiga effekter, uppdaterar allt etc....) så får jag ändå hoppas att jag har några läsare kvar. Läste en notis på FB ang. detta med att skriva då och nu. "När jag skrev dagbok blev jag förbannad om någon läste den, nu när jag bloggar blir jag förbannad om någon inte läser den". Fast då måste jag lägga in en liten protest, dagbok och blogg är inte riktigt samma sak. Bloggen kan ju vem som helst läsa, och om någon vill läsa den och ta del av min vardag så är det ju bara en bonus. Dagboken SKA INGEN LÄSA, där skriver jag sånt som bara jag får ta del av och det står ju inte direkt i bloggen......... Ja jag skriver både dagbok ocj blogg.....

 

Ja nytt år, känns som alla nyår med alla blicka framåt och nya möjligheter bara är en klysha. Bara varit tråkigheter med sjukdomar, långdragna och dödsfall. Skriver bara låt oss alla vara friska så blir allt annat bara en bonus.

 

Juldagen, nu är vi inne på tradition med vännerna i Öja, Jessica, Chrille & Ossian. Nu äter vi lutfisk hos oss. Nästa år har de jättenära då de har flyttat in i sitt nya hus. Jag och jessica gick snabbaste vägen en dag härifrån vårt, upp vid kyrkan och till vänster. Där skulle barnen kunna cykla till varandra sommartid och de skulle vilja vara en dag.

 

Annandag Jul, slapp här hemma, njöt av ledigheten och körde till Öja kyrka på em för att lyssna på Carina när hon sjöng julsånger. Behöver vara i kyrkan i juletid för att könna stämningen.

 

Jag har jobbat någon mellandag, Hugo och Henrik har varit i Lund med handbollen, Lundaspelen. Stor handbollsturnering, de tog sig till kvartsfinal, bra kämpat, och det andra laget slutade på silverplats. (YIF p-06 ställde upp med två lag)

 

Träffade May-Gun för en fika på stan, en fd. ´jobbarkompis från Nektarien och Kosmos. När jag började i Nybrostrand, började M-G i bemanningen och trivs jättebra med det. Massor att prata om och en riktigt trevlig fikastund.

En shoppingtur med Jessica och Lovisa har vi också hunnit med, tåget till Malmö och Emporia i några timmar. Blir lite annan shopping med tjejer på Emporia, även om vi delar på oss då vi är där med familjen. Handlade för mina julklappspengar, en väska från Desigual, Pandoraberlock, smink, klocka. Fika och lunch , sedan var vi rätt nöjda i både kropp och knopp ZZZzzzzzzz

 

Nyårsafton firade vi i Sölvesborg i vanlig ordnng hos vännerna Ritva, Thomas, Hannes & Elvira. Vi blev ett bra gäng på 9 vuxna och 10 barn. God mat och gott att dricka.

Fördrink, rosa bubbel

Förrätt Gazpacho, rosé, eller öl till

Varmrätt Parmainlindad fläskfilé, välkryddad, lite italiensk kryddning, potatisgratäng, sallad, rött vin /öl

Efterrätt Glassbomb

Lite lekar, delades upp i två lag så skulle vi gissa tolv kända dörrar/entreér i Sölvesborg genom att titta på en liten del av ett foto. Vårt lag klarade 10/12, kul men svårt. Samt en årtalstävling med en sportfråga, en historisk fråga , samt en musikfråga. Svårt men kul.

Kom i säng strax efter 04:00.

 

Har jobbat alla dagar på det nya året, jobbar halvtid fram till 19/1, och det har känts bra. Får ta saker och ting i sakta mak. Kan nog vara lätt att trilla tillbaka igen, vet ju när jag ska hitta tid för återhämtning eftersom jag bromsade i tid.

 

Önskar alla mina läsare ett fint 2017!

 

Grattis till bloggen som firade 7 år den 30/12!!!

 

Allt gott

//A

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards