Direktlänk till inlägg 18 december 2016

Lucka 16, 17 & 18

Av Annika Skoog - 18 december 2016 15:45

Lucka 16


Bästa julminne!

Har ett par fina och bra jag kan dela med mig av. Finaste och bästa julminnena är julen hos morfar. Där firade vi jul från det jag var liten till det jag var starx över 20, så fint, så bekymmersfritt och så juligt. Jag, mina föräldrar och syster, Mammas bror med familj och morfar. Stor gemenskap och glädje.

Ett annat minne är ungefär från 1998, när vi hade kusinbarnen Paula och Molly små och deras farfar skulle gå och köpa mjölk........ De var rätt så säkra på att det var farfar som kom som tomte. De sa "Ja vi hjälper dig in tomten, fast vi vet att det är farfar, hihi" Vad de inte visste var att Farfar hade pratat med föräldrarnas granne Sten...........Rätt som det var stod både farfar OCH Tomten där. Tjejernas miner var obetalbara............

1995 vaknade vi upp den 22/12, med massor av snö, så en vit fin jul fick vi. Likaså 2010, oj så mycket snö vi hade. Det vill vi gärna ha igen.


Lucka 17

Något jag är beroende av


Sjunga, Kolsyrat vatten med citronsmak, Skriva dagbok, Träffa vänner, Kaffe


Lucka 18

En vän som bor långt bort


Eftersom mina gamla vänner bor i hemstaden och jag har flyttat så får jag skriva om två vänner. Ritva i Sölvesborg och Ingrid i Ronneby. Ritva och jag har umgåtts sedan gymnasietiden och nästa år firar vi 30 års vönskap. Ingrid och jag har känt varandra sedan vi var fem år, en vänskap som firar 41 år. Vi försöker träffas så ofta vi kan, Ritva och jag träffas oftare för de bor i Sölvesborg. Ta vara på fin gammal vänskap.


Jag har bakat pepparkakshusen i dag, barnen ska baka pepparkakor. De är så stora nu så de sköter det själva. Jag bara plockar in och ut plåtar. Jag och Lovisa var en sväng i stan för att byta en klänning jag köpte till henne i går. Hemma en sväng nu för att strax bege mig till Öja kyrka för att lyssna på Paula, Maria, Tobbe & Stefan. De har gjort en sådan här konsert innan, magiskt vackert. Så fint och stämningsfullt att bara sitta och njuta och lyssna. Kan sakna våra julframträdanden i kyrkan juletid.


Allt gott, stressa inte för mycket, var rädda om er

//A



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Skapa flashcards