Direktlänk till inlägg 24 september 2014

Trodde September skulle bli lugn...........

Av Annika Skoog - 24 september 2014 21:51

Men ack vad jag bedrog mig..........Fullt ös, stressigt på jobb, ganska trött, jobbar 100% nu, det är nästan tio timmar mer i veckan och det känns..... Men klagar inte, det är självvalt och av egen fri vilja. Känns som om jag är på jobbet alltid och jag hinner inget när jag kommer hem. Detta krävde bland annat en skriven matsedel, har matsedel för fyra veckor som rullar på. Det är ju eg. inte själva matlagningen som är jobbig, vet jag bara vad jag ska laga och har det hemma, så underlättar det mycket. Utöver heltidsjobbet har det varit aktiviteter som har dragit igång och med detta känns det som om man har "taxirörelse", skjutsa, lämna, hämta, tur jag gillar att köra bil....... Tvättmaskinen sönder, inte kul och när den pajar så inser man ju hur beroende av den man är, tvättberget "Allan" efter två dagar. Fick hem en begagnad som inte hade gått mycket, men innan vi kunde börja tvätta i den fick den genomgå en avkalkning deluxe, och efter det läckte den undertill, morr!! Elgiganten nästa, nu tvättar jag i vår nya fina hypermoderna 7kg maskin. Den tvättar nästan själv :)


Tänkte att jag skulle ha min städdag på torsdagar, barnen är på Skapa och Sjung så perfekt när jag är hemma själv(slutar 14:00). Så kan vi göra andra saker på helgen, detta sprack ju redan från början, torsdag ett fick jag klipptid, men mycket välbehövligt och torsdag två bjöd Jessica på fika, ja tack och social som man är så satt jag ju där till jag skulle hämta Hugo och Lovisa. Men skam den som ger sig, städdagar har det blivit på torsdagarna här sedan.


Scouterna har börjat, och Hugo är med scout från och med 1/9. Skapa och Sjung, samt Hugos handboll. Lovisa har pratat om att börja rida igen, vi får se hur det blir och hur vi kan få ihop det. Så en del körande blir det....


Jag fick lov att lämna blod igen, jippi. Som jag har längtat, känner mig lite nyttig. Har haft för lågt blodvärde och har inte lämnat sedan mars 2013. Nu den 16/9 var det dags, men är det inte det ena så är det det andra. Hade högt blodtryck, hm! Jag som aldrig har det, utan brukar ligga mot det låga......Ska man nu få det, jaja tant börjar ju bli gammal, men hon sa att det kan vara tillfälligt, så jag får väl kolla upp det. Men som september har varit och är fortfarande är det inte konstigt att man är stressad och att blodtrycket far i höjden.


Kören har startat igen, så kul med sång nu och alltid. Speciellt efter helgens sångfest på Övedskloster med de otroligt tonsäkra och charmerande herrarna i Vocal Six. De får ett eget blogginlägg tycker jag, så det kommer efter detta.

Vi kommer att ha en s.k "Lisa för själen" "Kura skymning"i Öja kyrka den 20/11, sedan är det julsångerna vid advent, julkonserten och midnattsmässan. Vår enda man i kören, Torbjörn tar en paus denna terninen, tråkigt tycker vi, men hans schema var mycket välfyllt denna hösten (Sjunger i en annan kör med) så han hade vår fulla förståelse).


Utöver detta APT/Utbildning på jobb i from av hel planeringsdag, livsmedelshantering, naturvetenskap och teknik, brandskyddsutbildning, föräldramöte både i skolan och på mitt jobb............


Ja det är kanske inte så konstigt att man får blodtryckshöjning :)


Allt gott!

//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards