Direktlänk till inlägg 24 september 2013

Det e mycket nu....

Av Annika Skoog - 24 september 2013 21:09

Ja eller det är det nästan alltid, förra veckan var fullspäckad och helgerna bara rullar på i 190 de med, rätt som det är så har det blivit kväller.........


Vecka 38 är snabbt sammanfattad så här:Utvecklingssamtal med Hugos lärare, APT, Utbildning Naturvetenskap och teknik i förskolan, Föreläsning om kultur, <migrän, Körstart, Sambon njursten, jobbat länge fredagen, handbollsträning, stan en sväng, slipat och målat köksstolar, Hugo kalas, Basketträning, samt det vanliga med mat, fix, plock, städa, läxläsning, städa, hämta fritids osv  osv...


Känner att jag ibland inte har tid över att blogga, efter att i söndags känt mig helt slut (sambon med njursten kunde man inte räkna med dessa dagarna, så det är tur man inte är ensamstående), vann jag ett armband i en utlottning, så kul och såååå glad jag blev. Ska hämta valfritt armband hos Camilla(fd. klasskompis när vi gick på högstadiet) nästa gång jag är i Sölvesborg.


Som sagt en hektisk vecka, utvecklingssamtalet med Hugos lärare gick bra, Hugo fick berätta vad han tycker om olika ämnen och hur han tycker han är. Han gillar skolan och tycker att det är kul, intresserad av matte, men han läser mycket bra med. Nu blev det lite "skryt" om sonen, men det gör nästan alla om sina barn så det får väl jag med göra :) (Även om det tar emot, kan tycka att det behöver man inte göra)


Så efter att ha varit iväg både måndag och tisdag kväll var jag rätt mör kan jag säga. Bjöds på fin underhållning den sista halvtimmen i tisdags av en lokal förmåga vid namn Lars Yngve, som har skrivit böcker på dialekt, skånska då om Nils-Ude(Kossiallsindar & Halleda). Han var jätterolig, lite torr humor och det gillar jag. Kan tycka att han kunde fått mer utrymme än vad han fick.


Lite migrän onsdag eftermiddag, fint det! Not!! När du har så ont i skallen så att du mår illa och det bara pulserar, då gör det ont!!!


Kören startade igen, en del framträdanden under hösten, sjunga vid Alla Helgon, en del sorgliga sånger, vet inte hur jag klarar av att sjunga dem. Det är nog för nära pappas bortgång, sorgearbetet där går ganska upp och ner. Känner en emorm saknad emellanåt, kan se honom framför mig, den fina fiska starka pappan, och i nästa minut sköljer det över mig som en iskall våg att han inte finns mer. Är jag hos mamma, känns det som om han ska komma in snart, han är bara ute i trädgården eller i garaget.......Men sedan kommer det över mig, en tomhet, en sorg som kan vara svår att förstå om man inte misst en förälder, de ska alltid finnas och inte dö..... Hoppas jag kan vara med, fina sånger, vi ska ha med några män med, tror det blir fint med mansstämmor med. Sedan blir det traditionellt med julsånger både med alla körerna (19/12), och vår lilla kör (julottan och tretton dag jul). Så kul att sjunga, lite synd att vi är så få dock.........


Mannen vaknade med en fruktansvärd smärta i fredags, njursten, haft det innan. Ont som f-n gör det...........Till och från, hade en infektion i kroppen med, penicillin och smärtstillande. Bättre nu.


Handbollsträning med Hugo, han tycker det är kul, samt en sväng på stan. Börjat på nästa projekt med köksstolarna, slipade och målade dem en gång i lördags, gick smidigare än jag trodde, skönt!! Trodde det skulle vara mer meck, rollade dem med en smal roller, pensel bara i hörnorna, blir hur bra som helst, trots att jag målat dem tre gånger...........


Basket och kalas på söndagen.......Håll i gång allt rullar på i ett och iett ........


En betraktelse, varför skickar man vänförfrågan på fb för att efter något år plocka bort mig som vän.........Inte meddelat heller, har jag gjort personen i fråga något?? varför passar det inte att ha mig som vän?? Jag kan fundera på varför folk gör så?? Nu är det ju så att jag klarar mig alldeles utmärkt utan de här personerna som vänner på FB, men varför ska man plocka bort vänner? Har den personen sagt eller gjort något så förstår jag, men i det senaste fallet så har jag verkligen inte gjort något....... Men men förlusten ligger hos dem inte hos mig. En undran så här på kvällskvisten bara


Härliga dagar har vi haft, ute på eftermiddagen i går och klippte gräs, ville inte gå in, 19 grader, skönt! Idag med, solen sken och det var sååå skönt, mer sensommarsol åt folket!


Ska försöka skriva oftare, blir gärna lååååånga blogginlägg annars...


Må gott!!


//A

 
 
Ingen bild

Linda

25 september 2013 05:19

Ibland är det mycket och ibland händer inget..kan det inte jämna ut sig :) men fy vilken redig kvinna du e ;)
E faktiskt sugen på att gå att lyssna på er nån gång..just vid juletid tror jag det är extra mysigt att lyssna på såna sånger.
Ses på lördag o då kan man få snacka av sig om man vill :)
kram

Annika Skoog

25 september 2013 19:08

Kan bara hålla med, vissa veckor e hopplösa.......Allt ska bara hända då :)
Tackar för komplimangen, ja jag försöker så gott jag kan :)
Ja julsånger i kyrkan juletid kan få den mesta julstressen att försvinna. Det blir så stämningsfullt även om man inte brukar gå i kyrkan. Boka in något av datumen jag skrev, det hade varit skoj om du/ni kommit.
Kul att ses på lördag med snackekväll :)
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards